Nehéz a nehézgépjárműveknek, meddig is?
A nehéz haszongépjárműveknek 2040-ig legalább 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást kellene elérniük az EU-ban. Két nagy német vállalat nagy léptékben kíván beruházni a megfelelő infrastruktúrába.
Az E.on energiavállalat és az MAN teherautó-gyártó közösen szeretnének kiépíteni egy egész Európára kiterjedő töltőhálózatot elektromos teherautók számára. A cégek bejelentették, hogy 170 helyen 400 töltőpontot terveznek, ebből 125 Németországban. Az elsőt a tervek szerint idén nyitják meg.
E.on és az MAN együttműködés
Az E.on és az MAN szerint a jövő év végéig 80 helyen lehet majd tölteni. A töltőállomásokat ezért az MAN szervizbázisaira tervezik, elsősorban a nagy teherautó-forgalmú ipari területeken és az autópályák közelében.
A tervezett helyszíneken több 400 kilowattos töltőpontot kell biztosítani. Az információk szerint egy átlagos elektromos teherautó körülbelül 45 perc alatt képes újratölteni áramot akár 300 kilométeres hatótávon. A helyszínek későbbi átalakítását „megawattos töltőrendszerre” tervezik. Még gyorsabb betöltést tesz lehetővé.
A két cég bejelentette, hogy Németországban jön létre a nehéz haszongépjárművek eddigi legnagyobb országos nyilvános töltőhálózata. Az új helyek nemcsak az MAN járművei számára lesznek elérhetőek, hanem más márkák számára is.
50 000 töltőpontra van szükség
„Azért fektetünk be, hogy a fenntartható logisztika és a zöld ellátási láncok irányába lépjünk” – mondta Leonhard Birnbaum, az E.on főnöke. Az MAN vezetője, Alexander Vlaskamp „politikai támogatást” kért, hogy a mobilitási átállás sikeres legyen. Összesen 50 000 töltőpontra van szükség a nehéz haszongépjárművek számára Európában.
Szigorúbb klímacélokról döntött áprilisban az Európai Parlament. A nehéz haszongépjárműveknek ezért legalább 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kellene kibocsátaniuk 2040-ig. 2035-re a kibocsátás várhatóan 65 százalékkal csökken 2019-hez képest. (AFP)
Fotó: MAN Csoport