Gondban a NIO kínai elektromosautó-gyártó
Emelkedett az egyik vezető kínai elektromosautó-gyártó, a NIO vesztesége az idei harmadik negyedévben. Közben csökkentek a bevételei éves összevetésben a kínai piacon egyre szorosabb verseny miatt végrehajtott árcsökkenések hatására.
A cég honlapján szereplő adatok szerint a bevétele 2,1 százalékkal, 18,67 milliárd jüanra (2,66 milliárd dollárra, 1 jüan=53,56 forint) csökkent. A szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben. Ugyancsak a tavalyi harmadik negyedévvel összevetve a NIO adózás utáni vesztesége 11,1 százalékkal, 4,63 milliárd jüanról 5,14 milliárd jüanra (733 millió dollár) nőtt. Elemzők véleményének az átlagában nagyobb, 19,14 milliárd jüan bevétel és kisebb, 4,75 milliárd jüan veszteség szerepelt. A NIO 61 ezer 855 elektromos járművet szállított ki a harmadik negyedévben. 11,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 7,8 százalékkal haladta meg a második negyedévit – ismertette a távirati iroda.
A cég előrejelzése szerint a folyó negyedévben 72-75 ezer járművet szállít ki, ami 44-50 százalékos éves szintű növekedés, a bevétel pedig 2,8-2,9 milliárd dollár körül alakul.