2024 november 15

A Ford új részleteket hozott nyilvánosságra a legújabb modelljével kapcsolatban

A Ford Motor Company kedden új részleteket hozott nyilvánosságra a legújabb, Maverick nevű modelljéről. A jármű hibrid meghajtású lesz és a szegmensben olcsónak fog számítani. Mindkét dolog némileg meglepő lehet, azonban a híreket nem követte nagyobb vételi hullám, a befektetők kivárnak.

A Ford részvényei 1.6 százalékos eséssel 15.62 dolláron zártak tegnap. Az idei évben a Ford részvények értéke körülbelül 78 százalékkal nőttek.

A Ford esetében az elektromos autókkal kapcsolatban sok jövőbeli várakozás már eleve beépült a részvény árfolyamába. Az idei jó részvénypiaci teljesítményét az új EV-kkel kapcsolatos nagyszabású terveik és az erős eladási számaik nagyban segítették. Például a részvények értéke 25 százalékkal nőtt, azóta, hogy az autógyártó bemutatta a tisztán elektromos hajtású Ford F-150-et, még májusban.

A Maverick-el kapcsolatos új hírek mégsem mozgatták meg tegnap a befektetők fantáziáját. Ennek az egyik oka az lehet, hogy a befektetők tudták, hogy bejelentés fog érkezni. A Ford hivatalosan június 3-án harangozta be az új modell érkezését, majd közölték, hogy további részleteket június 8-án, kedden árulnak el.

Június 3-án viszont amikor a Ford először harangozta be az új modell érkezését, a „jármű, amelyet nem láttál jönni” szlogennel, a részvények 7.2 százalékkal emelkedtek napon belül. A befektetők a múlt hétén biztosan nem számítottak új modell bejelentésre.

Összességében a részvény árfolyama körülbelül 73 centtel, vagyis nagyjából 5 százalékkal erősödött, amióta a Ford lerántotta a leplet a Maverick-ről.

Tőkepiaci szemmel nézve a legérdekesebb motívum a hibrid hajtás mellett az új modell árazása. A Ford ígérete szerint a Maverick listaára $20 000 alatt lesz, ami eléggé meglepő, hiszen az elektromos és hibrid járművek általánosságban drágák, de a belső égésű motorral szerelt pick-upok között is ritka az újként ilyen olcsó modell. A két közvetlen vetélytársa a Honda Ridgeline $36 000 környékén indul, a Chevrolet Canyon durván $26 000-tól vihető haza.

Todd Eckert, a Ford marketing menedzsere szerint „Úgy gondoljuk, hogy az új Maverick sok olyan ember számára is vonzó lesz, akik korábban soha nem gondolkoztak pick-up vásárlásán.”

Az biztos, hogy a kedvező árat sokan vonzónak találják majd. De vajon milyen hatása lesz az új modellnek a részvény árfolyamára?

Az idei évben a Ford részvények értéke körülbelül 78 százalékkal nőttek.