A kínai EV gyártók még mindig nem tudják figyelmen kívüli hagyni a globális chiphiány és a pandémia negatív hatásait.

Továbbra is problémát okoz a chiphiány a kínai EV gyártóknak, augusztusban a vártnál kevesebb járművet tudtak leszállítani. A befektetők korábban úgy gondolták, hogy 2021 második felére sem a chiphiány, sem a pandémia nem fog már problémákat okozni, azonban úgy fest valószínűleg még 2022-ben is érezhető lesz a hatásuk.

Kifejezetten gyengén alakult az augusztus a Nio számára:

A Nio 5880 járművet szállított le augusztusban, ami jóval elmarad az EV gyártó 8000 darabos termelési kapacitásától. Július során 7931 darab Nio modell talált gazdára. A kínai elektromos autógyártó a harmadik negyedévre vonatkozó iránymutatását negatívan módosította, a Nio előrejelzése szerint a harmadik negyedévben körülbelül 23 000 autót szállíthatnak le. Augusztus elején, amikor a vállalat publikálta a második negyedéves eredményeit, még 24 000 darabos szállítási számokat prognosztizáltak. A Nio szeptemberre 9000 jármű leszállításával kalkulál, ami arra enged következtetni, hogy a gyártó szerint enyhülni fog a chiphiány.

Az XPeng augusztusi szállítási számai jobban alakultak, mint a Nio-nak:

Az XPeng 7214 autót szállított le augusztusban, júliusban azonban ettől többet, szám szerint 8040 darabot. Az XPeng iránymutatása alapján a harmadik negyedévben 22 000 darab elektromos autót értékesítenének, szeptemberre 7000 darabbal számolnak.

Pozitívum lehet a befektetők számára, hogy a Li Auto kifejezetten jó hónapot tudhat maga mögött:

A Li Auto rekordmagas, 9433 darab autót szállított le augusztus során. A korábbi rekordot idén júliusban állították fel, 8589 darabbal. A Li Auto szeptemberre 7000 leszállítást prognosztizál, ez alapján úgy fest, hogy a gyártó szerint a szeptember gyengébb hónap lesz, mint az augusztus.

A Li Auto, a Nio és az XPeng havi szállítási számainak alakulása. Forrás: Barron’s

Mindent egybe vetve a három amerikai tőzsdén jegyzett kínai elektromos autógyártó 22 500 darab autót szállított le augusztusban, szemben a júliusi 24 500 darabbal.

A kínai EV gyártók még mindig nem tudják figyelmen kívüli hagyni a globális chiphiány és a pandémia negatív hatásait. A bizonytalanság gyenge hozamokkal és magas volatilitással párosult. A három részvény átlagosan körülbelül 40 százalékot esett a 2020 végén vagy 2021 elején látott 52 hetes csúcsáról.

A Nio és az XPeng idén 17.21, illetve 4.76 százalékos mínuszban van, míg a Li Auto részvényei 8.22 százalékos pluszban állnak.

A Li Auto (rózsaszín), a Nio (kék) és az XPeng (zöld) egymáshoz viszonyított teljesítménye.