Júniushoz képest viszonylag jelentősen csökkent a kínai EV gyártó trió, a Li Auto, a NIO és az XPeng modelljei iránti kereslet mértéke júliusban.

Júliusban csökkent a kínai elektromos járművek iránti kereslet mértéke. A tavalyi év azonos periódusához viszonyítva azonban látványos növekedés figyelhető meg a piacon.

A három kínai EV gyártó ma hozta nyilvánosságra a júliusi szállítási számait. Az XPeng 11 524 elektromos autót szállított le júliusban, ami 2021 júliusához képest 43 százalékos növekedést jelent. Júniusban azonban kapósabbak voltak a márka modelljei, akkor 15 295 jármű talált gazdára. A második negyedév során összesen 34 422 XPeng modellt értékesítettek.

A NIO 10 052 júliusi szállításról számolt be hétfőn, ami 26.7 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos periódusához képest. Az XPeng-hez hasonlóan a NIO szállítási számai is csökkentek júliusban, júniushoz viszonyítva. Az év hatodik hónapjában 2909 darabbal több NIO-t adtak el, mint júliusban. A második negyedév egészére vonatkozóan 25 059 leszállításról számolt be az EV gyártó.

A Li Auto 10 422 járművet szállított le újdonsült tulajdonosaiknak július során, ami éves szinten 21.3 százalékos növekedést jelent, júniushoz viszonyítva azonban a Li Auto is 2602 darabbal kevesebb elektromos autót tudott leszállítani. A második negyedévet 28 687 szállítással zárta a Li.

Jelentős visszahúzódás júniushoz képest

A három kínai EV gyártó együttesen 31 998 darab elektromos járművet szállított le júliusban, ami közel 22 százalékos, több mint 9000 darabos visszaesést jelent 2022 júniusához képest. Idén júniusban összesen rekordot jelentő, 41 280 darab járművet kapkodtak el.

(www.marketwatch.com)

Júniushoz képest viszonylag jelentős a visszaesés mértéke, azonban az érintett részvények mindegyike közel 4 százalékos pluszba fordult a hétfői pre-market során. Az inflációs nyomás és a kamatemelések sorozata mellett a globális ellátási láncból fakadó problémák is kifejezetten negatívan érintették a szektort az elmúlt időszakban. Az XPeng több mint 50 százalékot, a NIO közel 40 százalékot esett idén. A Li Auto enyhe, 2 százalékos pluszban áll. Az egész autóipar nehéz helyzetben van, a Russell 3000 indexben szereplő autógyártók részvényei átlagosan 20 százalékot estek 2022-ben.