A Lordstown részvényei több mint 20 százalékos pluszban is jártak, miután a szerdai tőzsdezárást követően a társaság bejelentette, hogy a Foxconn megvásárolja a Lordstown Ohio-i gyárát.

A Lordstown Motors Corp. részvényei több mint 20 százalékos pluszban is jártak a szerdai tőzsdezárást követően, miután az EV gyártó bejelentette, hogy megállapodtak a tajvani székhelyű Foxconnal. A Foxcon 230 millió dollárért megvásárolja a Lordstown 576 ezer négyzetméteres Ohio-i gyártóüzemét.

A tajvani székhelyű Hon Hai Precision Industry, ismertebb nevén a Foxconn az Apple egyik legnagyobb külsős gyártójaként vált ismertté. A Foxconn már 2020-ban bejelentette, hogy az iPhone-ok mellett a vállalat új vizekre evezne és szeretne elektromosautó gyártóvá, és szoftver, valamint alkatrész-beszállítóvá válni.

A két társaság megállapodása szerint a Foxconn november 18-ig kifizet 100 millió dollárt, majd a fennmaradó részt legkésőbb április 15-ig rendezi. A Lordstown és a Foxconn arról is megállapodott, hogy a jövőben közösen is fejlesztenek elektromos járműveket.

A Lordstown már júniusban figyelmeztette a befektetőket, hogy likviditási problémákkal küzdenek, a gyár értékesítésből befolyó összeg segíthet ezen.

Az óriási gyártóegység korábban a General Motors tulajdonában volt. A GM néhány kompakt modellt gyártott ott. A GM azonban bezárta az üzemet, mivel a drágább, profitábilisabb modellekre helyezték a hangsúlyt.

A Foxconn elmondása alapján az Ohio-i létesítmény a gyors piacra lépés eszközeként szolgál majd, de emellett például a Fisker EV törekvéséit is támogatja majd. A Foxconn már három elektromos jármű prototípusát is bemutatta, ezen járművek az Model C, a Model E és a Model T nevet kapták. A Foxconn célja, hogy az EV törekvéseiket 2025-2026-ra egy közel 75 milliárd dollár értékű üzletággá fejlesszék ki.

A Foxconn Model E prototípusa.

A kiszervezés (outsourcing) az autóiparban viszonylag ritka még, harmadik felek csak kevés autót szerelnek össze. De előfordul, például a Magna International személyében. Az autóalkatrész-beszállító járműveket tervez és gyárt olyan EV startupok számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját gyártás költségeit. Egy jó példa a helyzetre a Fisker. A Fisker első modelljét, az Ocean nevű SUV-ot várhatóan a jövő év végén kezdik el gyártani. Az Ocean gyártásáért a Magna International felel majd, míg a Fisker második járművét pont az említett a Foxconn gyárthatja majd 2023 végén.

Forrás: MarketWatch