Rendkívüli Hírek:

2024 november 19

Tőzsdére igyekszik az eSense

A 2007-ben alapított eSense dinamikusan növekedett az elmúlt másfél évtizedben, 2020-as árbevétele megközelítette a 3 milliárd forintot. Ádámosi György, a neves magyar tőzsdei befektető érdekeltségi körébe tartozó csoport a tőzsdére lépést követően még az idei évben nyilvános forrásbevonást tervez, melynek célja a további akvizíciós növekedés finanszírozása.

Kedden indul el a kereskedés a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában az eSense Human Resources Szolgáltató Nyrt. 2 millió darab 10 forintos névértékű részvényével, miután a Magyar Nemzeti Bank jóváhagyta a társaság bevezetéshez szükséges tájékoztatóját. Az eSense Nyrt. a magyar callcenter piac egyik meghatározó szereplője, tevékenységi köre mára felöleli a kimenő és bejövő telefonhívások kezelésének teljes palettáját. A vállalat foglalkozik az ügyfélszolgálatok, diszpécserközpontok és információs vonalak kialakításával, telefonos értékesítéssel, pénzügyi szolgáltatások közvetítésével, telefonos kintlévőség kezeléssel és piackutatással, valamint a callcenter személyzeti piacon történő munkaerő-kölcsönzési, kiválasztási, felnőttképzési és tanácsadási szolgáltatásokkal. Az eSense fő részvényese a 5Stars Holding, mely Ádámosi György magánbefektető érdekeltségébe tartozik, aki olyan sikeres tőzsdei vállalatoknak volt, vagy jelenleg is meghatározó tulajdonosa, mint az Appeninn, az Altera vagy az AKKO Invest. Ádámosi György közvetett tulajdonába 2020-ban került a társaság, és ekkortól a vállalat a korábbiaknál is dinamikusabb növekedési terveket fogalmazott meg. Az eSense Nyrt. a 2020-as évet 2,8 milliárd forintos árbevétel mellett 360 millió forintos nettó eredménnyel, míg 2021 első kilenc hónapját 1,7 milliárd forintos árbevétellel és 136 millió forintos nettó eredménnyel zárta.

Az eSense stratégiájával kapcsolatban Varga Gábor, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy vezető konszolidációs szerepet kívánnak betölteni a hazai callcenter piacon. Ezt erős akvizíciós tevékenységgel és jelentős organikus fejlődéssel szeretnék elérni, és a magyar piac meghatározó szereplőjévé kívánnak válni mind árbevétel, mind a kínált szolgáltatás technológiai, minőségi szempontjai tekintetében. Ennek érdekében a vállalat olyan akvizíciós célpontokkal kezdte meg a tárgyalásokat, amelyek az iparági sztenderdek és minőségi kritériumok alapján szakmailag pozitív megítélés alá esnek, emellett a kínált termék- és ügyfélportfóliójukkal szélesíthetik az eSense Csoport árbevételi bázisát és diverzifikálhatják a szolgáltatási termékpalettát. Az akvizíciós célok között informatikai irányúak is szerepelnek, amitől a vállalat azt várja, hogy felgyorsítsa az új technológiák és informatikai megoldások beépítését az általa nyújtott szolgáltatásokba. Varga Gábor ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy határozott szándékuk a jelenleg humán erőforrással kezelt folyamatok egyre nagyobb mértékű automatizálása és kiváltása informatikai megoldásokkal. A vállalat ügyfélköre stabil, elsősorban nagyvállalati kör, többek között a telekommunikáció, banki és biztosítási területről, közöttük a Vodafone, Erste Bank, MKB Bank, K&H Bank és még számos egyéb bank és biztosítótársaság.

Az eSense növekedési terveinek megvalósításához – megfelelő tőkepiaci hangulat esetén – egy éven belül nyilvános forrásbevonást tervez, melynek első lépcsője volt a mostani tőzsdei bevezetés. A kibocsátáshoz a felkészülést a társaság megkezdte, melyben a tőkepiaci tranzakciós piac elismert pénzügyi, jogi és kommunikációs szolgáltatói, tanácsadói támogatják, többek között a Kapolyi Ügyvédi Iroda és a Front Page Communications.

eSense Human Resources Szolgáltató Nyrt.

A Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett eSense Nyrt-t. 2007-ben alapították. A Csoport teljes körű callcenter szolgáltatást nyújt kiszervezett értékesítési csapattal, pénzügyi, biztosítási és telekommunikációs szolgáltatások értékesítésével, valamint az értékesítés támogatásával. Az eSense a munkaerő-kölcsönző tevékenységéhez kapcsolódóan lebonyolítja a teljes toborzási és kiválasztási folyamatot, személyes ügyfélmenedzsmentet biztosít, illetve elvégzi a teljes körű adminisztrációt, emellett komplex ügyfélszolgálati és adminisztrációs rendszereket tervez, kialakít, üzemeltet és fejleszt.

Front Page Communications