Kulcsszinten a Mol
Az elmúlt hetekben nem hozott túlságosan sok izgalmat a Mol árfolyama a befektetők számára. Az olajipari multi árfolyama tartotta a májusi rallyban felhalmozott előnyét, de úgy tűnt, megállt a lendület. Most viszont újra egy igen fontos szinten áll a második legnagyobb magyar blue chip árfolyama.
Januári csúcs
A Mol árfolyama a tavalyi év utolsó 2 hónapjában jelentős szárnyalást mutatott be. A szinte minden napos emelkedéssel járó rally az új év első harmadában is tartott. 2480 forintnál azonban elakadt az emelkedés, és hosszabb lejtmenet kezdődött, majdnem a lélektanilag is fontos 2000 forintig esett az árfolyam.
A májusi emelkedésben azonban újra talpra állt a Mol árfolyama, azonban 2400 forint környékén ismét véget ért a jó teljesítmény. Pozitív hír, hogy tartja az elmúlt hónapok emelkedésének jó részét az olajvállalat árfolyama, 2300 forint alá azóta sem esett az árfolyam. Ez úgy tűnik, megfelelő alapot jelentett az újabb emelkedési kísérletnek, amit most láthatunk. Ha a 2400 forintos szint felett tud maradni tartósan a Mol árfolyama, és a dupla csúcs akadályát is legyőzi, akkor meglehetősen pozitívvá válik a kép. Amennyiben azonban továbbra sem lesz képes meghaladni tartósan a fontos szintet a Mol, borúsabb lehetőségeket mutathat a grafikon; támaszként a 2300 forintos szint szolgálhat legelőször esés esetén.
Jó számok jöhetnek
Bár még néhány hetet kell rá várni, érdemes már a Mollal kapcsolatban is végig gondolnunk, hogy milyen második negyedéves számokat várhatunk. Az upstream (kutatás-termelés) szegmens szempontjából kulcsfontosságú olajár átlagosan magasabb értékeket vett fel a második negyedévben, mint akár tavaly ilyenkor, akár az első negyedévben. A fekete arany több éves csúcson lévő árfolyama tehát segíthette a jövedelemtermelést.
A downstream (feldolgozás-kereskedelem) számára is pozitív volt a külső környezet, átlagosan közel 4,37 dollár volt a második negyedévben a csoportszintű finomítói árrés. Az adat szintén messze felülmúlja akár a 2020 második negyedéves, akár az idei első negyedéves számokat.
A harmadik legfontosabb üzletága a Molnak a fogyasztói szolgáltatások. Röviden ez takar mindent, amit egy benzinkúton találunk. A vezetési szezon kezdete, valamint a gazdasági nyitás valószínűleg a kiskereskedelmi szektornak is jót tett, bár ez a terület a járvány alatt is kimagaslóan jó eredményeket produkált.
A szerző Mol részvényekkel rendelkezik.