Szépen menetelt a Henkel
A Henkel csütörtökön arról jelentett, hogy 9 milliárd 926 millió euró értékesítési árbevételt ért el, ami 4,7 százalékkal
felülmúlta az egy évvel korábbit. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves (organikus) árbevétele 11,3 százalékkal nőtt. A szerves árbevétel kimagaslóan nagy mértékben, 21,5 százalékkal nőtt afejlődő piacokon.
Az organikus eladás Nyugat-Európában 5,5 százalékkal, Kelet-Európában 17,6 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 26,4 százalékkal, Észak-Amerikában 3 százalékkal, Latin-Amerikában 21 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 20,8 százalékkal bővült.
Az idei első hat hónapban a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 20,1 százalékkal, 1 milliárd 191 millió euróra
emelkedett az egy évvel korábbi 1 milliárd 430 millió euróról.
A ragasztószergyártó üzletág szerves árbevétele 20,2 százalékkal, a szépségápolási üzletágé 5,2 százalékkal, a mosó- és
háztartási tisztítószerek üzletágé pedig 3,9 százalékkal nőtt az idei első fél évben- ismertettea távirati iroda.
A Henkel az idei évi organikus árbevétel növekedési előrejelzését 4-6 százalékról 6-8 százalékra javította csütörtökön.