Boeing – Komoly ígéretek, mekkora a baj?
A Boeing (BA.N) pénzügyi igazgatója, Brian West bejelentette, hogy a vállalat 2024 második felében áttér a Boeing 737-es repülőgépek havi 38 darabos stabil gyártási ütemére.
Az Alaska Airlines incidens
A múlt hónapban az Alaska Airlines (ALK.N) MAX 9-es gépének egyik kabinpanelje a levegőben kirobbant és emiatt kénytelenek voltak lelassítani a gyártást. A gyártás lassítása, a Boeing 737 MAX 9-es modellek földön tartása és a légitársaságokkal szembeni kártérítési kötelezettségek jelentősen növelték a cég első negyedéves készpénzfelhasználását. Emellett a beszállítói lánc zavarai miatt további készleteket kellett megtartaniuk.
Szünetelnek a gyártósorok
West elmondta, hogy a Boeing korábban „ciklikusan” gyártotta havonta a 38 darab 737-es keskenytörzsű repülőgépet. Viszont az utóbbi időben időszakosan szükségessé vált a gyártósorok szüneteltetése a minőségi követelmények kiemelt figyelembe vétele miatt. „El kell ismernünk, hogy rengeteg dologra kell összpontosítanunk a repülőgépek leállítása közben, hogy kijavíthassuk az összes hibát, amit találunk, és ez így van rendjén” – mondta West. Hozzátéve, hogy a jövőbeni ütememelések jóváhagyása a Szövetségi Légügyi Hivatalon múlik.
Hova tovább?
A Boeing részvényei a hírek hatására 2,3%-kal estek. A Boeing beszállítóinak ebben a hónapban növelniük kell a 737-es gyártásához szükséges alkatrészek termelését, ha el akarják érni a havi 42 gép gyártását. West úgy véli, hogy a cégnek megvan a szükséges likviditása a további készletek kezelésére és az ellátási lánc stabilizálására. Amennyiben a beszállítók a tervek szerint növelik a termelést, a Boeing stabilabb helyzetbe kerülhet, ami csökkentheti a múltbeli problémák kockázatát.
Szöveg forrása: Reuters
Borítókép forrása: Shutterstock