Boeing – Óriási biztonsági átvilágítás a vállalatnál
A Boeing (BA.N) további minőségi ellenőrzéseket fog végezni a 737 MAX típusú repülőgépein. A bejelentés azután érkezett, hogy a hónap elején az Alaska Airlines (ALK.N) MAX 9-es gépének egyik kabinpanelje a levegőben kirobbant – közölte Stan Deal, a vállalat kereskedelmi repülőgépek üzletágának vezetője.
Nem viccel az FAA
A gyártó cég egy csapatot is kiküld a beszállító Spirit AeroSystems-hez (SPR.N) – amely elkészíti és beszereli az incidensben érintett panelt –, hogy ellenőrizzék és jóváhagyják a Spirit munkáját, mielőtt a törzseket a Boeing washingtoni gyáregységeibe küldenék. A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) pénteken határozatlan időre meghosszabbította 171 MAX 9-es gép földön tartását az új biztonsági ellenőrzések miatt. 40 repülőgép ellenőrzése után fogja a hivatal felülvizsgálni az eredményeket és eldönteni, hogy a biztonság megfelelő-e ahhoz, hogy a MAX 9-esek újra repülhessenek – közölte az FAA. Az ajtódugó ellenőrzésén kívül a Boeing csapatai a Spirit gyártási folyamatának 50 további pontján végeznek ellenőrzéseket.
Átalakíthatják az egész rendszert
Mind a Boeing, mind a Spirit megnyitja 737-es gyártóüzemeit a légitársaságok előtt, hogy a fuvarozók saját ellenőrzéseket hajthassanak végre. A Boeing a minőségirányítással kapcsolatos képzéseket is tart az alkalmazottaknak és egy külső fél bevonásával független értékelést végez a gyártási folyamatról – mondta Deal. Az új MAX 9-esek leszállítása előtt azonban a Boeing „ugyanolyan alapos vizsgálatokat fog végezni a középső kijárati ajtódugókon, mint amilyeneket az FAA előírt” – tette hozzá. A szabályozó hatóság a múlt héten bejelentette, hogy a Boeing 737 MAX 9 gyártósorát és beszállítóit is auditálni fogja. Továbbra fontolóra veszik, hogy egy független szervezet vegye át a repülőgépek bizonyos tanúsítási feladatait, amelyeket az FAA korábban a repülőgépgyártóra bízott – áll a Reuters hírügynökség közleményében.
Fő a biztonság
A Boeing 2019 óta 20 százalékkal növelte a minőségellenőrök számát, és további beruházásokat tervez ezen ágazat fejlődése érdekében. „Mindennek amit csinálunk, meg kell felelnie a minőségirányítási rendszerünkben (QMS) foglalt követelményeknek. Bármi, ami ennél kevesebb, elfogadhatatlan. Ezen a szabványon keresztül kell működnünk, hogy ügyfeleink és utasaink teljes bizalmat élvezzenek a Boeing repülőgépei iránt”. Az United Airlines (UAL.O) és az Alaska Airlines minden MAX 9-es járatát törölte január 16-ig.
Borítókép: Shutterstock