2025 január 03

Népszerűek a kincstár online szolgáltatásai

Népszerűek a kincstár online szolgáltatásai. A Magyar Államkincstár ügyfelei a tranzakciók 80 százalékát már az online felületeken kezdeményezik. A WebKincstár és a MobilKincstár felhasználóinak száma meghaladta az 490 ezret. Az azonnali online számlanyitás bevezetése óta már minden második számlát online nyitottak. Közölte az intézmény az MTI-vel.

Népszerűek a kincstár online szolgáltatásai

A tájékoztatás szerint a telefonos kincstári szolgáltatást, a TeleKincstárt igénybevevők száma minimálisra csökkent. A számlatulajdonosok mindössze 0,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Hozzátették, hogy a kincstár figyelemmel kíséri az ügyfelek szokásait a szolgáltatásfejlesztések tervezésekor. Az online megoldások folyamatos fejlesztése mellett a TeleKincstár szolgáltatásainak egy részét kivezeti. 2024. január 8-tól a TeleKincstár telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nem lehetséges értékpapír-számlára vonatkozó tranzakciós és adatmódosítási megbízásokat leadni. Ugyanakkor információkérésre, tájékozódásra a TeleKincstár a jövőben is változatlanul elérhető marad.

A közlemény szerint 2024-ben tovább fejlesztik és még több kényelmi funkcióval látják el a WebKincstár és MobilKincstár alkalmazásokat. Ezzel egyidejűleg – a visszaélések esélyének csökkentése és az ügyfelek védelme érdekében – a postai levél és e-mail útján történő tranzakciós vagy adatmódosítási megbízások benyújtására nem lesz lehetőség január 8-tól. A kincstár 79 ügyfélszolgálatán a személyes ügyintézés teljes körűen, zavartalanul történik a jövőben is – írták.

Borítókép forrása: Shutterstock