Lezárult a magyar Aviva értékesítése
Az értékesítés összefügg az Aviva globális stratégiájával, amely szerint a már kiépült, erős piaci pozícióval rendelkező leányvállalatokra kíván fókuszálni a csoport. A három – a magyar, cseh és román – együtt értékesített leányvállalat nettó eszközértéke 2011. június 30-án 57 millió eurót tett ki.
Az Aviva csoport 2010 novemberében bejelentett stratégiája szerint azon piacokra kíván koncentrálni, ahol – éves szinten – 100 millió dollár profitot, és 12 százalékos tőkearányos nyereséget tud elérni, vagy az operáció értéke eléri az 1 milliárd dollárt.
A jövőben az Aviva 12 piacra – ezen belül 8 európai országra – kívánja koncentrálni tevékenységét. Ezek: Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország, Írország, Olaszország, Lengyelország, Törökország és Oroszország.
A MetLife csoport az Amerikai Egyesült Államok piacvezető életbiztosítója, amely több mint 140 éves tapasztalattal rendelkezik az életbiztosítások terén. Jelenlegi piaci kapitalizációja eléri a 29 milliárd dollárt, több mint 60 ezer munkatárssal világszerte 90 millió ügyfelet szolgál ki.
A MetLife erős jelenlétet épített ki Közép-Kelet Európában, és a régióban további komoly növekedési potenciált lát. A cseh, a magyar, a román, a lengyel, a szlovák, az orosz, az ukrán, a görög, a bolgár, a szerb és a balti államokban összesen 2 ezer munkatárssal 1,4 milliárd dollár éves díjbevételt ért el 2010-ben.
A magyar társaságot 1996-ban Magyar Élet- és Nyugdíjbiztosító néven alapította a Magyar Hitel Bank Rt. Később az ABN Amro tulajdonába került, majd 2001 márciusában az ABN Amro Bank és a K&H Bank egyesülésekor külön értékesítették, így lett 2001 márciusában az Aviva csoport a társaság tulajdonosa.
A magyar Aviva tavalyi díjbevétele – a MABISZ adatai szerint – 21,1 milliárd forint volt, ezzel 4,8 százalékos részesedést szerzett a magyar életbiztosítási piacon. Az idei első negyedévben 4,3 milliárd forint volt a díjbevétel, 3,8 százalékos piaci részesedéssel.