2024 december 08

Lecsapott a GVH az Aldira

Könnyű akciózni, ami nincs

Az ALDI 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a CANON PIXMA MG2255 multifunkciós nyomtatót 11.900 Ft-os áron.

A GVH megállapította, hogy az ALDI hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a CANON multifunkciós nyomtatóból. Így a nevezett nyomtatóból nem rendelkezett készlettel az akció során, és helyettesítő terméket sem biztosított az akció ideje alatt.

Az ALDI-nak tudnia kellett volna, hogy a fogyasztók széles körét elérő akcióban népszerűsített terméket az akció időtartama alatt nem fogja tudni szolgáltatni, és a terméket más vállalkozástól sem fogja tudni beszerezni, s ezt a körülményt nem szerepeltette a kommunikációjában, e tényt elhallgatta a fogyasztók elől – állapította meg a hivatal.

Volt enyhítő körülmény is

A GVH a bírság kiszabása során a reklámköltség összegét vette a bírság alapjául, valamint súlyosító és enyhítő körülményeket vett figyelembe.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy az ALDI-val már korábban is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, az eljárás alá vont magatartása felróható volt, valamint figyelembe vette az akció image-értékét, becsalogató hatását.

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az ALDI intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról, a későbbi akció kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni, valamint a reklámköltség kapcsán figyelembe vette, hogy az érintett kommunikációk nemcsak a jogsértő tájékoztatást tartalmazták.