Kaszál a Pannontej
A társaság tavaly mintegy 14,5 milliárd forint árbevételt ért el. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a Pannontej a magyar sajtpiacon piacvezetőnek számít, termelésének háromnegyedét belföldön értékesíti. A fennmaradó hányadot külföldön, elsősorban a Nyugat-Balkánon adják el, s mint mondta, a cég exportpiacai dinamikusan bővülnek.
A Bongrain francia cégcsoporthoz tartozó társaság a továbbiakban is a növekedésre épít, ezért az elmúlt 5-6 évben 10 millió eurót, mintegy 3 milliárd forintot fordított fejlesztésekre – emelte ki a cégvezető. A Pannontej három üzemet működtet Magyarországon, – Répcelakon, Veszprémben és Zalaegerszegen – termelésének 90 százalékát a sajtok teszik ki, legismertebb márkái a Pannónia, a Medve és a Karaván.
Szautner Péter időszerűnek nevezte a tej forgalmi adójának csökkentését a belföldi fogyasztás serkentése érdekében. Ismertette: Magyarországon egy ember évente átlagosan mintegy 6 kilogramm sajtot fogyaszt, ezzel az ország az EU27-ek utolsó harmadába tartozik.
A Coop csoport által hetedik alkalommal megrendezett Coop Rally – amelyet csütörtökön és pénteken tartanak – Kistarcsáról a Szilas Food Kft. telephelyéről indult és pénteken este érkezik meg tíz magyar élelmiszeripari céget érintve Sárvárra. A 90 versenyautó valamivel több mint 460 kilométert tesz meg. A rendezvény célja, hogy a Coop csoport partnereit megismerjék a versenyzők, valamint az őket kísérő újságírók.