2025 október 31

Erős negyedévet zárt az Electrolux – Az amerikai részleg is talpra állt

A svéd Electrolux végre megtörte a veszteségek sorát. A világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártója nyereséggel zárta a harmadik negyedévet, méghozzá úgy, hogy az évek óta veszteséges észak-amerikai üzletága is profitot termelt. A vállalat eredményeit a hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés és a prémium termékek iránti növekvő kereslet húzta fel.

A háztartási gépek piacán az Electrolux újra nyereséges lett. Forrás: Electrolux

Újra nyereséges az Electrolux, évek óta először profitált az amerikai részleg is

A svéd Electrolux Csoport, a világ egyik legismertebb háztartásigép-gyártója, a harmadik negyedévben nyereséges eredményt produkált az egy évvel korábbi veszteséges időszak után A kedvező eredmény elsősorban a költségcsökkentési intézkedéseknek és az amerikai üzletág fordulatának köszönhető –  derült ki a vállalat friss gyorsjelentéséből.

Erős negyedév a kihívások közepette

A cég adózott eredménye 192 millió svéd korona (20,4 millió dollár) lett, ami 0,71 korona részvényenkénti nyereséget jelent. Ezzel szemben az előző év hasonló időszakában 235 millió koronás veszteséget mértek. Az üzemi eredmény is látványosan nőtt, elérve a 890 millió koronát, ami közel háromszorosa a tavalyi 349 milliós adatnak, és meghaladta a menedzsment által előzetesen várt 875 millió koronát is.

Bár a nettó árbevétel 3 százalékkal 32,32 milliárd koronára mérséklődött, ez még mindig jobb eredmény, mint amit az elemzők előre jeleztek (31,7 milliárd korona).

Fordulat az amerikai piacon

Kiemelkedő fejlemény, hogy az észak-amerikai részleg, amely az elmúlt években folyamatosan veszteséges volt és most először termelt profitot.
Az idei harmadik negyedévben 25 millió korona nyereséget ért el, míg tavaly ilyenkor még 249 millió koronás veszteséget könyvelt el.

A vállalat szerint az amerikai piacon tapasztalható javulást elsősorban az árstratégia újratervezése, a termékportfólió optimalizálása, valamint a gyártási hatékonyság növelése hozta meg.

Költségcsökkentés és hatékonyság hozta meg a sikert

Az Electrolux vezetése már tavaly bejelentett egy átfogó költségcsökkentési programot, amelynek célja az volt, hogy a globális ellátási lánc és a gyártás stabilizálásával növelje a profitabilitást.
A program eredményeképp sikerült mérsékelni az alapanyagköltségek növekedésének hatását. Továbbá  racionalizálják a gyártási és logisztikai folyamatokat.

A vállalat emellett a prémium szegmensre helyezi a hangsúlyt, miközben folytatja az energiatakarékos és fenntartható termékek fejlesztését, amelyek iránt Európában és Észak-Amerikában is nő a kereslet.

A jövőre óvatos optimizmussal tekintenek

Az Electrolux vezetése a következő negyedévekre mérsékelt, de stabil növekedéssel számol.
A cég szerint a háztartási gépek iránti globális kereslet még mindig nyomás alatt van. A magas kamatok és a gyengébb fogyasztói bizalom miatt, az energiahatékony termékekre épülő kínálat hosszabb távon fenntartható profitnövekedést biztosíthat.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Electrolux

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.