Új tulajdonosa lett a Blikknek – Az Indamedia csoporthoz került a Ringier Hungary
Az Indamedia csoport megvásárolta a Ringier Hungary kiadványait, köztük a Blikket, a Glamourt és a Kiskegyedet. A tranzakcióval az Indamedia a magyar médiapiac egyik legnagyobb szereplőjévé válik, miközben a Ringier megtartja a Profession.hu és a Sportal.hu portálokat.

Lezárult a Ringier kiadóvállalat portfóliójának tulajdonosváltása. Forrás: Unsplash
A magyar médiapiac történetének egyik legjelentősebb tulajdonosváltása zajlott le ezen a héten. A Ringier Hungary Kft. és teljes hazai portfóliója az Indamedia csoport tulajdonába került – jelentette be pénteken a kiadóvállalat.
A tranzakció lezárására csütörtökön került sor, amellyel az Indamedia még erősebb pozíciót szerez a hazai sajtópiacon, és új szegmensekben is megjelenik.
Az Indamediahoz kerül a Blikk, a Glamour és több ismert magazin
A megállapodás értelmében az Indamedia csoporthoz kerül a Blikk, Magyarország piacvezető napilapja és egyben az egyik legolvasottabb online portál. A csomag része a Vasárnapi Blikk hetilap is, valamint több ismert női magazin, köztük a Kiskegyed és a GLAMOUR.
A tranzakció az online térben is komoly bővülést jelent: az EgészségKalauz.hu egészségügyi portál, a Recepttár gasztronómiai oldal, valamint az Auto Bild autós magazin is az Indamedia portfóliójába kerül.
Emellett több közkedvelt televíziós magazin, például a Tvr-hét, a Színes RTV, a TVR Újság, a TV Revü és a Színes Kéthetes is az új tulajdonoshoz került. Így az Indamedia a printpiac több meghatározó szegmensében is megerősíti jelenlétét.
A felvásárlással a cégcsoport az online mellett a nyomtatott sajtó és a lifestyle tartalmak területén is kulcsszereplővé válik és újabb olvasói rétegeket tud elérni.
Mi marad a Ringiernél?
A tranzakcióval a Ringier nem vonul ki teljesen a magyar piacról. A svájci hátterű médiavállalat megtartja a Profession állásportált, amely továbbra is az ország egyik leglátogatottabb és legnagyobb hirdetési bevételt termelő karrieroldala marad.
Emellett a Sportal.hu is a Ringier érdekeltségében marad, amelyet a vállalat sportmédiai divíziója, a Ringier Sports Media Group (RSMG) működtet tovább. A cég közlése szerint ezzel a lépéssel a Ringier a jövőben elsősorban a digitális és nemzetközi terjeszkedésre kíván fókuszálni, miközben a magyarországi kiadványok új tulajdonosa a hazai növekedést viszi tovább.
A vállalat célja, hogy a szakmai fókuszt és az erőforrásokat a digitális platformok, valamint az álláspiaci szolgáltatások fejlesztésére összpontosít, ezzel is megerősíti pozícióját a kelet-közép-európai médiapiacon.
Az átmeneti időszak zökkenőmentes lesz a két vállalat szerint
Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója a tranzakció kapcsán kiemelte a magyarországi kiadványok olyan tulajdonoshoz kerültek, amely már bizonyított a hazai médiapiacon, és képes biztosítani a lapok további fejlődését.
A Ringier vezetője hozzátette, hogy az átadás folyamata a következő hetekben fokozatosan zajlik majd, annak érdekében, hogy az olvasók és hirdetők számára is folyamatos maradjon a működés.
„Személy szerint teljes mértékben elkötelezett vagyok a zökkenőmentes átmenet biztosítása mellett” – fogalmazott Kovács Tibor.
Ziegler Gábor, az Indamedia társtulajdonos-vezérigazgatója szerint a megállapodás új korszakot nyit a magyar médiapiacon, hiszen két, külön-külön is sikeres médiavállalat erői egyesültek.
Az Indamedia birodalma
Az Indamedia Network már eddig is a magyar online piac egyik legnagyobb szereplője volt. 18 online kiadványt működtet, havonta közel 5 millió felhasználót ér el. A legnagyobb olvasottságot a cég portfóliójának zászlóshajója az Index hozza a cégcsoportnak. Ezen kívül a női magazinok terén is piacvezető, a Femina és a Dívány révén.
A csoport az elmúlt években komoly rendezvény portfóliót is épített, például az AI Summit és a DOGZ Fesztivál márkákkal.
A mostani akvizícióval az Indamedia szélesíti portfólióját, többek között az egészség, az autós és gasztro tematikák piacára.
A Ringier nemzetközi háttére
A svájci székhelyű Ringier Európa egyik legrégebbi és legnagyobb médiavállalata, több mint 190 éves múlttal.
A cégcsoport 19 európai és afrikai országban van jelen, közel 130 vállalatot működtet és hatezer alkalmazottat dolgozik világszerte.
A mostani eladás a Ringier nemzetközi stratégiájába illeszkedik, amely szerint a digitális platformok és az álláshirdetési piac kerül előtérbe.
Mit jelent ez a magyar médiapiac számára?
A tranzakcióval az Indamedia a magyar sajtópiac legnagyobb integrált szereplőjévé válik, amely lefedi:
az online területen a hírszolgáltatást, a női és lifestyle magazinokat, az ezekkel kapcsolatos print szegmenst. Ezenkívül az egészségügyi és gasztro tematikát, valamint a rendezvények piacát is.
Elemzők szerint ez megváltoztatja a hazai médiapiaci erőviszonyokat, és hosszú távon erős konszolidációt indíthat el az online és print tartalomszolgáltatásban.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)