Ütközés nélkül kinyíló légzsák, Kia-t és Jaguar-t hívnak vissza
Bizarr hiba miatt hívták vissza javításra egy gyártó két típusát: ezekben a légzsák nem várja meg az ütközést, inkább előidézi azt. Írja a Vezess.hu. A konkrét hiba miatt Kia és Jaguar autókat hívnak vissza.
Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek.
Európai visszahívások 2024. 35. hét
Légzsák problémák
Kia Soul/Seltos: A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2023.04-06.
Gyártás hiba miatt a függönylégzsák magától, indokolatlanul kinyílhat, sérülésveszélyt okozva.

Jaguar E-PACE: A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2020.10. – 2022.10.
Az utasoldali légzsák üregének fedelét nem gyengítették ki megfelelően, ezért nyitáskor kihasadhat a légzsák. Ilyen esetben a légzsák nem képes kifejteni védelmi hatását, illetve a belőle kiszabaduló forró gázok égési sérüléseket okozhatnak.
Egyéb okok miatt visszahívások
BMW X1 / iX:
A bal első ülés állító mechanizmusát nem megfelelően szegecselték, ami gyengítheti az ülés szerkezetét. Ütközés esetén ez fokozott sérülésveszélyt eredményezhet.
Ford Transit Connect:
Az alapozó festékréteg felvitele során nem tisztították meg rendesen az alkatrészeket. Az azokon visszamaradt egyéb anyagok (pl. szilikon) miatt elégtelen lehet a panoráma üvegtető ragasztása. Ez fokozott szélzajt, vízszivárgást, illetve legrosszabb esetben az üvegpanel leválását eredményezheti.
Ineos Grenadier:
A kormánymű egyik csavarját nem húzták meg megfelelően, a lelazuló kötés miatt kormányozhatatlanná válhat a jármű.
Audi Q3 / Q3 Sportback / Q3 Sportback e-tron / Q3 e-tron:
A biztonsági öv felcsévélő mechanizmusának hibája miatt az öv túl hosszú és laza lehet, így balesetben nem képes kifejteni védő hatását.
Jaguar I-PACE:
Az akkumulátorcellák rövidzárlatosak lehetnek, ami miatt az akkumulátor túlmelegedhet. 85%-os töltöttség felett fennáll a hőmegfutás veszélye, ami tüzet és füstöt okozhat.
BMW X5 / X6 / X7 / 7 / 8 / M340:
A szoftver alapú túlterhelés-védelmi funkció nem képes megakadályozni az indítómotor túlterhelését, amennyiben a felhasználó egymás után többször próbálja meg beindítani az autót. Az indítómotor túlmelegedhet, szikrázhat, kigyulladhat.
Az érintett modellek tulajdonosai mindeképpen keressék fel hivatalos szervizük további tájékoztatásért.
Forrás: Vezess, EC Rapid Alert
Képek: Shutterstock