2025 április 15

Hoppon maradtak a lengyelek – Leállt Tychy-ben a Leapmotor gyártása

A Stellantis leállította kínai partnere, a Leapmotor’s elektromos kisautó gyártását Lengyelországban, és alternatív gyártási lehetőségeket vizsgál – közölte a francia-olasz autógyár.

A csoport március 30. óta nem szereli össze a Leapmotor T03-as modelljét a lengyelországi Tychy-i gyárban, áll a közleményben. „Bár a vállalat továbbra is teljes mértékben elkötelezett a Leapmotor járművek európai bevezetésében, jelenleg különböző gyártási lehetőségeket vizsgál” – közölte a Stellantis, de nem ismertetett további részleteket, beleértve azt is, hogy a modellt áthelyezhetik-e egy másik európai gyárba.

A Stellantis nem árulta el az okot

A gyártás leállásáról először a Les Echos francia lap számolt be. A Stellantis nem árulta el, mi okozta a T03 összeszerelésének leállítását. Az ügyet ismerők azt mondták, hogy a Stellantis és a Leapmotor egyelőre nem tervezi a T03 gyártásának újraindítását Európában. A T03-at az A-sorozatú modellekre kívánják frissíteni, amelyeket 2026-tól Kínán kívül gyártanak majd – ismertette a Reuters hírügynökség.

Lemondtak arról, hogy Lengyelországban egy második Leapmotor modellt, a B10 elektromos crossovert építsék. Ez a döntés azután született, hogy a kínai kormány azt kérte az autógyártóktól, hogy  szüneteltessenek a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatták a kínai gyártmányú elektromos járművekre kivetett extra európai uniós vámtarifákat.

Spanyolország vállalkozna rá

Az EU-vámoktól tartózkodó Spanyolország most a Leapmotor B10 EV gyártását részesítené előnyben.

A Stellantis 51%-os részesedéssel rendelkezik a Leapmotor International vegyesvállalatban. Kizárólagos jogokkal rendelkezik a Leapmotor elektromos járművek Kínán kívüli exportját, értékesítését és gyártását illetőnen.

Legnézettebb Tartalmak