Fékezett a nyereség a Mercedesnél – A kínai piac és a vámok visszahúzzák, a prémium szegmens ad reményt
A Mercedes-Benz harmadik negyedévében jelentősen visszaesett a nyereség, főként a kínai piac gyengélkedése és az amerikai vámköltségek miatt. A prémium modellek köztük a Maybach és AMG modellek – viszont továbbra is húzóerőt jelentenek a vállalat számára. Új részvény-visszavásárlási program újraindítása reményt ad a vállalat stabilitására.

Csökkent a harmadik negyedéves eredmény a Mercedesnél. Forrás: Mercedes-Benz
Komoly profitcsökkenés a harmadik negyedévben
A német autógyártó, a Mercedes-Benz szerdán a vártnál erősebb haszonkulcsokról számolt be fő autóüzletágában, mivel a prémium modellek javuló eladásai segítettek ellensúlyozni a folyamatban lévő létszámleépítésekkel kapcsolatos egyszeri költségeket – jelent meg az autóvállalat harmadik negyedéves jelentése a Reuters oldalán.
A Mercedes-Benz harmadik negyedéves adózott eredménye 1,19 milliárd euróra csökkent, ami 31 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 1,71 milliárd eurós nyereségnél – derül ki a vállalat szerdán közzétett jelentéséből. A csoportszintű kamat és adófizetés előtti eredmény (EBIT) szintén visszaesett és 2,1 milliárd euró lett az egy évvel korábbi 2,5 milliárdhoz képest.
A gyengébb számokat több tényező is magyarázza. Az alacsonyabb értékesítési volumen, a megnövekedett vámköltségek, valamint a kedvezőtlen devizaárfolyamok egyaránt negatívan hatottak az eredményre.
Leépítések és egyszeri tételek terhelték a mérleget
A vállalat közlése szerint az adatokat 1,34 milliárd eurónyi különleges tétellel igazították ki. Ennek legnagyobb része a németországi leépítések 876 millió eurós költsége volt, amely a működési hatékonyság növelését célzó átszervezéshez kapcsolódik.
Az autóipari részleg korrigált EBIT-je 1,14 milliárd euró, ami 5,6 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az autóeladásokból származó bevétel 23,74 milliárd euróra csökkent, ami 7,3 százalékos visszaesést jelent. A legnagyobb visszaesés Kínában történt, ahol a negyedéves értékesítés 26,9 százalékkal zuhant.
A prémium modellek mentették meg a profitot
A nehézségek ellenére a Mercedes-Benz autóipari üzletágának árbevétel-arányos megtérülése (ROS) 4,8 százalékra nőtt az előző évi 4,7-ről. Meghaladta a Visible Alpha elemzői által készített felmérésben olvasható 3,9 százalékos várakozását.
A pozitív teljesítményt a magas haszonkulcsú Maybach és AMG modellek 10 százalékos értékesítési növekedése támogatta. Ezek a luxuskategóriás járművek segítették a vállalatot abban, hogy mérsékelje a globális piaci kihívások hatását.
Nehéz idők járnak az autóvállat kínai és amerikai piacain
Ola Källenius vezérigazgató a keményen fogalmazott a vállalat új stratégiájával kapcsolatosan.
„Az az állat marad fenn, amely képes alkalmazkodni. A hiperverseny Kínában nem fog egyhamar eltűnni. És ez egy többéves kihívás lesz a vállalatnak.”– olvasható a közleményebn
A vezető szerint a kínai prémium és luxuspiac árháborúja komoly nyomást gyakorol a Mercedesre, miközben az amerikai importvámok is növelik a költségeket.
Új lendületet hozhat a részvény-visszavásárlási program
A cég jelentése szerint a Mercedes-Benz szabad cash flow-ja 1,4 milliárd eurót tett ki a negyedévben. Ez biztosította, hogy a vállalat újraindítsa a részvény-visszavásárlási programját, ami a befektetők számára is pozitív jelzésre utal az autómárka jövőjéről és a stabilitásról.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Mercedes Group