A jelenlegi IPO hullám kezd hasonlítani egy korábbihoz
Az első részvénykibocsátások az elmúlt fél év során hihetetlenül sikeresek voltak, ezzel némi hasonlóságot alkotva az 1990-es években tapasztalható hullámmal.
Nagy tartalom gazdag hetünk volt a múlt héten IPO-k szempontjából: Pénteken egy kínai játékgyártó cég lépett ki a piacra, melynek árfolyama még aznap 112 százalékot ért el. Csütörtökön az Airbnb IPO rázta fel a hangulatot egy 113 százalékos emelkedéssel. Szerdán a Doordash lépett piacra 86 százalékos emelkedéssel, míg a JD Health International Inc. kedden emelkedett 56 százalékot az első kereskedési napján.
Az FTSE Renaissance Global IPO Index, amely a világ összes piacra lépését követi, 82 százalékos pluszban van az év eleje óta, miközben az MSCI all-country equity index csak 12% százalékot tudott emelkedni. Tényleg ennyire jó cégek lennének a piacra lépni kívánók?
Összehasonlítani a jelenlegi kereskedési időszakot a dot-com lufi előttivel meglehetősen nehéz, mert mind a két IPO figyelő index a 2000-es évek második felében lett létrehozva. A másik ilyen indexet a Bloomberg állítja össze.
„Vannak nagyon egyértelmű hasonlóságok a Bloomberg IPO indexe és az S&P 500 index 1998-99 közötti időszaka közt a jelenlegi Renaissance index között.” – jegyezte meg Cameron Crise a Bloomberg macro elemzője. A teljesítmény 1990 után volt igazán kimagasló, de ha a tendencia követi az akkori irányokat, akkor még nagyobb emelkedésre számíthatunk az IPO-k piacán, amelynek egy nagy esés lesz a vége.
Matt Maley a Miller Tabak stratégája megjegyezte, hogy számukra igen nagy kérdéseket vet fel az új termékekben látható mozgás, mert hosszú távon előre jelezhetnek valamit, amire egyetlen befektető sem vágyik.