Jó negyedévet zárt a Nio is
A kínai EV gyártó Nio csütörtök este hozta nyilvánosságra 2021 első negyedévéről szóló jelentését. Összességében elmondható, hogy jó negyedévet zártak, azonban a globális chiphiány az év második negyedévében továbbra is problémát okozhat.
Az árbevétel elérte a 1.22 milliárd dollárt. Ez 481%-kal haladja meg az egy évvel korábbi árbevételt. Az első negyedévben a Nio rekordszámú, 20 060 darab járművet szállított le, ez 10 darabbal kevesebb mint, ahogy az elemzők előzetesen várták. A 20 060 darab szállítás 423%-os növekedést jelent 2020 első negyedévéhez képest és közel 16%-os növekedést jelent 2020 negyedik negyedévhez képest.

A tervek szerint 2021 második negyedévében 21-22 ezer járművet szállítanának le és 1.24-1.29 milliárd dollár közötti árbevétellel kalkulálnak. William Li vezérigazgató szerint a Nio modellek iránti kereslet továbbra is kifejezetten magas, de az ellátási láncból fakadó problémák és a globális chiphiány vélhetően az év további részében is fejtörést fognak okozni. A Nio továbbra is elkötelezett marad az alapelve mellett, továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra, az elektromos hálózat kibővítésre és az akkumulátor cserélési, töltési lehetőségek fejlesztésére.
A héten több autóipari szereplő is közzétette a negyedéves jelentését.
A Tesla hétfőn például rekordmagas nettó profitról számolt be. Az idei első negyedév volt sorozatban a 7. olyan negyedév, amiben profitot tudott termelni a Tesla.
A Ford Motor szerdán publikálta az első negyedévben elért eredményeit. A Ford történelmének egyik legjobb negyedévét zárta. Az összes értékesítése 6%-kal, 36.2 milliárd dollárra nőtt. A vállalat, saját bevallásuk szerint „ügyesen” kezelte a chip hiányt, azonban arra számítanak, hogy a probléma súlyosbodni fog, mielőtt javulna. A legnagyobb mértékű chiphiány idén április-június környékére várható, utána javulnia kellene a helyzetnek. De a Ford hozzátette, hogy elképzelhető az is, hogy egészen 2022-ig nem sikerül teljes mértékben elhárítani a problémát.


