A sportautók gyártásáról ismert német márka, a Porsche 91 éves történelmének legjobb évét zárta.

A koronavírus világjárvány és az autóipart kifejezetten súlyosan érintő globális chiphiány ellenére is jól teljesített a Porsche tavaly, a nagymúltú német sportautó gyártó 91 éves történelmének legjobb évét zárta.

Az elmúlt napokban a Bentley és a Rolls-Royce is arról számolt be, hogy fennállásának legjobb évét zárta. Hasonlóan tett szerdán a Porsche is, 2021-ben több mint 300 ezer darab autót értékesített a stuttgarti székhelyű autógyártó. Az autógyártó elmondása szerint különösen nagy volt a kereslet a SUV modellekre és az elektromos Taycan modellekre.

A tavalyi év során globálisan összesen 301 915 darab Porsche talált gazdára, ami éves szinten 11 százalékos növekedést jelent. A német márka legnépszerűbb modellje a Macan névre keresztelt SUV volt. A Macan az eladások közel harmadáért felelt, összesen 88 362 darabot értékesítettek a modellből.

Szintén népszerű volt a Porsche másik SUV modellje, a Cayenne, 83 071 darabot kapkodtak el a modellből 2021-ben. Az elektromos Porsche, a Taycan modellek iránt tavaly óta több mint duplájára nőtt a kereslet, 41 296 példányt adtak el.

A Porsche 911 történelme legjobb évét zárta, 38 464 darabot értékesítettek a legendás sportautóból. Emellett 30 220 darab Panamera és 20 502 darab Boxster, illetve Cayman modellt adott el a Porsche a tavalyi év során.

A Porsche jelenlegi kínálata

Különösen népszerű volt tavaly a Porsche az amerikai piacon, több mint 70 ezer Porschét adtak el a tengerentúlon, éves szinten 22 százalékos a növekedés mértéke. Kínában 8 százalékos növekedést tapasztalt a Porsche, ezzel új rekordot állított fel, 95 671 darab eladással. Az európai piacon 7 százalékos volt a növekedés mértéke, 86 160 autót szállítottak le a régióban, az eladott járművek durván 40 százaléka elektromos vagy hibrid modell volt.

Az autógyártó elmondta, hogy „2021-ben óriási mértékű volt a kereslet a modelljeink iránt és úgy látjuk, hogy ez 2022-ben is folytatódni fog. A nehézségek és a kihívások ellenére, a koronavírus világjárvány közepette is törekedtünk arra, hogy minél több ügyfelünknek váltsuk valóra az álmait.”