2025 április 20

Vége a balatoni a torlódásnak? – Háromsávos lesz az M7-es autópálya

Háromsávosra bővítik az M7-est és végre megoldódhat a Balaton felé vezető út állandó torlódása. Megkezdődött az M7-es autópálya bővítésének előkészítése Budapest és Balatonvilágos között. A forgalmas szakaszon új sáv épül irányonként, hogy enyhítsék a nyári tumultust és biztonságosabbá tegyék az utat. A beruházás kiemelt fontosságú a Balatonhoz utazóknak és a zalaiaknak. Vége lesz a nyári dugóknak?

Az M7 autópályát 3 sávossá bővítik. Forrás: Facebook

Fontos közlekedési fejlesztéseket jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök, amelyek jelentős mértékben érintik nemcsak az országos, hanem a zalai, balatoni és kelet-nyugati irányú közlekedést is. Az M7-es autópálya háromsávossá bővítése, az M1 és M3 hasonló fejlesztése mellett a kormány megerősítette az M8-as autópálya megépítésének tervét is.

A bejelentés az M44-es gyorsforgalmi út utolsó szakaszának átadásán hangzott el, ahol a miniszterelnök kiemelte: „építünk tovább”.

Végig háromsávos lesz az M7-es, Budapest és Balaton között kezdik a bővítést

Az M7-es autópálya bővítésének előkészületei már elindultak: a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) megbízásából az Utiber Közúti Beruházó Kft. környezetvédelmi engedélyezési eljárást kezdeményezett a Budapest és Balatonvilágos közötti szakasz háromsávossá bővítése kapcsán.

A környezetvédelmi hatásvizsgálat Pest, Fejér és Veszprém vármegyéket, valamint Balatonfőkajár térségét is érinti. A beruházás célja a forgalmi torlódások csökkentése, a balesetveszély mérséklése, és az utazási idő lerövidítése a balatoni régióba. Az építkezés 2026–2027-ben kezdődhet meg, a tervezés már folyamatban van.

M8-as autópálya Budapest érintése nélkül kötné össze Keletet és Nyugatot

Orbán Viktor beszédében külön kitért az M8-as autópálya megépítésére, amely új lehetőségeket teremthet a zalai térség számára is. Az M8 Budapestet elkerülve biztosítana gyorsforgalmi kapcsolatot Kelet- és Nyugat-Magyarország között, és különösen fontos lehet a zalai ipar, logisztika és kereskedelem számára, mivel az északi térséget is bekapcsolná a gyorsforgalmi hálózatba.

Ez a beruházás nemcsak a személyforgalom, hanem a gazdaság élénkítése szempontjából is kiemelt jelentőségű, és erősítené a vidéki régiók közvetlen összeköttetését a nyugati határvidékkel és az autópályás tranzitútvonalakkal.

M76-os, Zalaegerszeg és Hévíz között régóta várt fejlesztések új lendületet kaphatnak

Zalában sokan bíznak abban, hogy a bejelentések nyomán újra fókuszba kerülhet az M76-os autóút teljes befejezése is. A jelenleg csak „két végén” elkészült gyorsforgalmi út Zalaegerszeg, Keszthely és a Hévíz-Balaton Airport jobb elérhetőségét szolgálná, és a turizmus, valamint a régiós közlekedés szempontjából kulcsfontosságú lenne.

Az M76-os hiányzó szakaszainak pótlása összekapcsolhatná a térség két nagy központját a teljes Balaton déli és nyugati partvidékével, valamint a légi közlekedéssel, amire a sármelléki repülőtér fejlődése miatt is egyre nagyobb az igény.

Minden megyeszékhely gyorsforgalmon, Békéscsaba is csatlakozott

A miniszterelnök az átadáson azt is hangsúlyozta, hogy immár Békéscsaba is csatlakozott azon megyeszékhelyek sorához, amelyek elérhetők gyorsforgalmi úton. Ezzel teljesülni látszik a korábban tett kormányzati ígéret, miszerint minden megyeszékhelyet bekapcsolnak a gyorsforgalmi úthálózatba. A sorban eddig Győr, Kaposvár, Salgótarján, Eger és Szolnok volt a kiemelt célpont – mostantól Békéscsaba is ide tartozik.

Orbán Viktor ugyanakkor jelezte: „az útépítések sora itt nem zárul le” – tehát további fejlesztések is várhatók a következő években.

Címlapkép forrása: MKIF