Sose gondoltuk volna, hogy melyik márka van a csúcson már második éve
A Brand Finance kutatása szerint a világ öt legértékesebb márkája közül négy technológiai márka. Az Apple megőrizte elsőségét 2025-ben is.
A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája szerint az Apple már a második egymást követő évben bizonyult a világ legértékesebb márkájának. Az Apple márkaértéke 11 százalékkal 574,5 milliárd dollárra nőtt az elmúlt év során- adta közzé az idei legértékesebb márkák listáját a Brand Finance.
Az Apple vezető pozíciójának megerősítése mellett a Brand Finance ranglistája rámutat a technológiai szektor dominanciájára, valamint a kínai és európai márkák dinamikus fejlődésére.
„ Az arra vonatkozó elemzésünk, hogy mely márkák növekedtek a legnagyobb mértékben 2020 óta, azt mutatják, hogy a technológiai vállalatoknak nincs monopóliuma a tartós márkanövekedés terén. Egy másik globális trendet erősít az a tény, hogy az olyan kínai márkák, mint a TikTok, Pinduoduo és BYD, hogyan válnak vezető szereplőivé a márkaépítés terén, az új virtuális világukkal. Ez kihívást jelent a bevett márkavezetőknek – összegezte a döntés hátterét David Haigh, a Brand Finance alapítója és vezérigazgatója
Az öt legértékesebb márka
- Apple: egy év alatt tizenegy százalékkal emelkedett. Így a cég értéke 574,5 milliárd dollárra nőtt..
- Microsoft: A rangsorban a második helyen próbálja megközelíteni az előtte álló céget. Összesen 35 százalékkal 461,1 milliárd dollárra emelte értékét.
- Google: 24 százalékos növekedéssel 413 milliárd dolláros márkaértéket ért el.
- Amazon: 15 százalékkal 356,4 milliárd dollárral nőtt márkaértéke.
- Walmart: A lista legnagyobb értéknövekedését a Walmart érte el. Több mint 42 százalékos növekedéssel 137,2 milliárd dollárral tartja az ötödik helyet az amerikai kiskereskedelmi óriás.
A top 10-ben főleg technológiai cégek állnak
- Samsung: 110,6 milliárd dollár
- TikTok: 105,8 milliárd dollár
- Facebook: 91,5 milliárd dollár
- Nvidia: 87,9 milliárd dollár
- State Grid Corporation: 85,6 milliárd dollár
- Deutsche Telekom: Európa legértékesebb márkája, 11. hely, 85,3 milliárd dolláros márkaértékkel (+16%).
- Instagram: 12. hely, 79,9 milliárd dollár.
- Kínai bankok: Az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) 13. hely, 79,1 milliárd dollár, míg a China Construction Bank 14. hely, 78 milliárd dollár.
Japán és Egyéb Nemzetközi Szereplők
A tizenötödik helyen a Verizon áll, 72,3 milliárd dollárral (+1 százalék). Tizenhatodik a kínai mezőgazdasági Bank található. Ezt követi a tizenhetedikként az ugyancsak amerikai Home Depot, amelynek piaci értéke 23 százalékkal nőtt, pontosan 65,1 milliárd dolláros értékkel. A japán márkák közül a Toyota végzett az élen, a 18. helyet szerezte meg 64,7 milliárd dollárral, ami 23 százalékos márkaérték növekedést jelent. A tizenkilencedik helyre az ázsiai pénzügyi szektor vezető bankja a Bank of China került. Huszadikként a listát a kínai Moutai zárja, a szeszipari vállalat márkaértéke 17 százalékkal, 58,4 milliárd dollárra emelkedett.
Összesített adatok
A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának együttes értéke az elmúlt évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt. Az első ötszázban többségében amerikai márkák szerepelnek, pontosan 193 márka. Az ázsiaiak 15 százalékot foglalnak el 69 kínai vállalattal, így kerültek előre a rangsorban. A németek 27 brand-del, az összérték 6 százalékával a harmadik helyen vannak.
Címlapkép forrása: Shutterstock