Továbbra is csökken az új autók értékesítése a világ legnagyobb autópiacán
A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) hétfőn azt közölte, hogy januárban 2 millió 90 ezer új autót adtak el, 4,4 százalékkal kevesebbet a tavaly januárinál. A japán Toyota Motor autóinak értékesítése éves szinten 21,5 százalékkal esett a múlt hónapban. A német Volkswagen AG két kínai vegyes vállalatának az eladásai 19,9 százalékkal, illetve 17,9 százalékkal csökkentek. A Nissan Motor Co. értékesítése 8,7 százalékkal, a Honda Motor Co. vállalaté pedig 6,9 százalékkal esett. A New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek januári eladása éves összevetésben csaknem megduplázódott, több mint 347 ezer talált gazdára. A Tesla Inc. sanghaji üzeme 59 ezer 845 elektromos járművet értékesített, ennek 67,8 százalékát exportálták. Elemzők szerint a kínai autópiac várhatóan februárban is nyomás alatt marad a koronavírus-járvány és a gazdaság lassulása miatt – közölte a távirati iroda.