
Robusztus kokurens – Bigsternek hívják az új országúti favoritot
Egy Dacia, ami simán 30.000 euróba kerül? Bigsternek hívják. A tágas terepjáró még mindig alulmúlja a versenyt az ár tekintetében..
A korábbi Dacia Duster SUV- modellhez képest az új Dacia Bigster méltó a nevéhez. 4,57 méter hosszú, így jó 20 centiméterrel hosszabb, mint a Duster. A Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot a Bigstert a Bigster gyártó: megfeleleő autónak nevezi a jelenlegi gazdasági helyzethez. Mert Oroszország Ukrajna elleni agressziós háborúja óta az árak gyorsabban emelkedtek, mint sok emberek jövedelme. Ebben a helyzetben a Dacia főnöke azt reméli, hogy a családoknál pontokat szerezhet egy meglehetősen tágas, megfizethető SUV-val. Bár a Dacia kívánatosabbá és gazdagabbá vált, mondja Le Vot, a márka hű maradt magjához. A legjobb ár-érték arányt kínálja – állítja.
Bigster gyártó: az árak gyorsan emelkedtek
„A Bigsterrel a Dacia a C-SUV szegmensben is teljesíti ezeket a vásárlói elvárásokat” – mondja Le Vot. 23 990 eurós alapárával a Bigster valójában lényegesen olcsóbb, mint az összes többi bestseller ebben az osztályban. A Skoda Karoq például 33 930 eurótól, a Hyundai Tucson 34 990 eurótól, a VW Tiguan pedig 38 250 euró alatt nem kapható.
A lefelé irányuló árcsavarról szóló beszéd azonban csak az igazság fele. A márka új zászlóshajójaként a Bigster az eddigi legdrágább Dacia is. Az alapmodell 5000 euróba kerül, ugyanazzal a motorral pedig 7000 euróval több, mint a kisebbik Duster. Ezzel a Bigster az első Dacia modell, amelynek új ára könnyen meghaladhatja a 30 000 eurót.
Első pillantásra a Bigster kívül-belül remekül néz ki, és nem kell egy VW Tiguan elől bújnia. De amilyen igényesen megtervezték a felületeket, az anyagokat is következetesen megtakarították. Az összes vonzó mintázatú és szemcsés konzol műanyagból készült, és olyan bújós tulajdonságokkal rendelkezik, mint a kalluszsíkok – ismertetei a német Spiegel magazin.
Ennek van egy módszere, mert a Daciának le kell engednie az árat, hogy Dacia legyen. Ahol a márka egy kicsit jobban felszereli az autót, a vásárlók nagy előnyt jelentenek. Például a kulcs nélküli beléptető rendszernek köszönhetően, amely kinyitja az ajtókat, amikor a vezető az autóhoz közeledik. A mindennapi életben többet hoz ki ebből, mint a pilótafülke néhány réteg puha festékéből vagy a hűtőrács körüli króm szegélyből. Egy másik példa: Mivel az ülések hosszirányú állítása mechanikusan megerőltetés nélkül elvégezhető, az emelés viszont sokkal megerőltetőbb, ezt a munkát villanymotor végzi.
Összességében az autó pazar felszereltségű és nem kevésbé modern, mint testvérmárkájának, a Renault-nak a modelljei . A Bigster mellett digitális műszerek és nagyméretű érintőképernyő is található, a manőverezést pedig egy tolatókamera könnyíti meg. Azonban túl sok túlságosan nyűgös vezetőasszisztens van a fedélzeten, akik többet figyelnek, mint amennyit segítenek.
Gyorsabb, mint a legtöbb tisztán elektromos
Még az is lehet, hogy a Bigsterben van valami vezetési élmény. Véget értek azok az idők, amikor a Daciának újra kellett hasznosítania a használt Renault motorokat. Különösen a hibrid hajtás gyors, amelytől a Dacia a legnagyobb eladási részesedést várja ebben az országban. Sokszor boldogan működik egyedül elektromos erővel – anélkül, hogy a négyhengeres motor morogna. A 180 km/h maximális végsebességgel az autó gyorsabb, mint a legtöbb tisztán elektromos autó ebben a szegmensben. És mivel állítólag a német piac a legfontosabb a Dacia Bigster számára, az autót jól hangolták nagyobb sebességre.
A Bigster mindenekelőtt a tágas terével vonz. Elöl bőven van hely, a hátul ülők pedig bő láb- és fejtérnek örülhetnek. A csomagtartó űrtartalma 667 és 1937 liter között mozog. A Dacia okos rögzítési rendszert (»YouClip«) és praktikus csomagtartót is kínál kiegészítőként. Kerékpártartóhoz hasonlóan a pótkocsi vonószerkezetére van rögzítve, és jelentősen megnöveli a tárolóhelyet.
Full hibrid modell 28.590 eurótól
A Bigster 23 990 euróról indul. Az autó 140 lóerős, 1,2 literes lökettérfogatú, háromhengeres mild hibrid motorral kapható. Aki megelégszik tíz lóerővel kevesebbel, de 4000 euróval többet fizet, az összkerékhajtást kap. A full hibrid modell 28 590 eurótól elérhető az árlistában. Egy 1,8 literes, 109 lóerős, négyhengeres motort egy 49 lóerős villanymotorral kombinál, így a rendszer teljesítménye 155 LE. Ugyanakkor a normál üzemanyag-fogyasztás 4,7 literre csökken. Dízelmotor nem kapható, de a cseppfolyós benzines változat még ebben az évben jön. Ráadásul a hibrid elektromos hátsó tengelyt kap, majd összkerékhajtású is lesz.
Fotó: Wikipedia