Minden faktor az autópiac ellen dolgozik Kínában
Kínában júliusban már a harmadik egymást követő hónapban csökkent az autóeladás éves összevetésben, részben az ágazati termelést visszavető chiphiány, az ország több területét sújtó áradások miatt, és azért, mert több térséget ideiglenesen lezártak a koronavírus-járvány újbóli terjedése miatt. |
A múlt hónapban 1,86 millió új járművet adtak el Kínában, 11,9 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júliusban – közölte a kínai autógyártók szövetsége, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) szerdán – adta hírül a távirati iroda. Az idei első hét hónapban 14 millió 760 ezer új autót adtak el, 19,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, amiben szerepet játszott a tavalyi alacsony bázis is. A szervezet kimutatása szerint az alternatív meghajtású NEV (new energy vehicles) kategóriában 164,4 százalékkal, 271 ezerre nőttek az eladások júliusban. A NEV kategória foglalja magában a teljesen elektromos hajtás mellett a többi, a fosszilis energiahordozókhoz képest alternatív hajtáslánccal rendelkező, így a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járműveket is. A CAAM előrejelzése szerint tavalyhoz képest az idén 8,9 százalékkal több, 2,4 millió NEV autót értékesítenek az ázsiai országban. A CAAM adatai szerint a Tesla amerikai elektromosautó-gyártó 8621 Sanghajban gyártott autót adott el Kínában és 24 ezer 347-et exportált júliusban. Az amerikai nagyvállalat 2020 eleje óta gyárt elektromos autókat Sanghajban. |