2025 június 12

Szigorúan ellenőrzött vonatok – Közvetlen járatok Londonból Frankfurtba és Genfbe

Az Eurostar bejelentette, hogy közvetlen vonatjáratokat indít Londonból Németországba és Svájcba.

A cég bejelentése szerint a tervek szerint a 2030-as évek elejére akár 50 új vonatból álló flotta is üzembe helyezhető lesz. A költség minegy 2 milliárd euró (1,7 milliárd font). London és Frankfurt között körülbelül öt óra, Genfig pedig körülbelül öt óra 20 perc az utazási idő.

De vannak kérdések a bővítéssel kapcsolatban, mivel a cégnek biztosítania kell, hogy elegendő hely legyen több vonat számára a kelet-londoni telephelyén. Az Eurostar vezetője elmondta, hogy nagy az igény a vonatközlekedésre Európa-szerte, annak ellenére, hogy a magasabb üzemeltetési költségek és az infláció miatt egyre szűkebb a költségvetés – írja a BBC hírügynökség .

Eurostar – A nemzetközi utazás új aranykora

„Itt a fenntartható nemzetközi utazás új aranykora” – mondta Gwendoline Cazenave vezérigazgató, hozzátéve, hogy az utasok „minden eddiginél messzebbre vágynak vasúton”. Az új vonatok bevezetése, amelyek néhány régebbi vonatot váltanak fel, a Londont kiszolgáló vonatok számának 30%-os növekedéséhez vezet.

A cég azt is tervezi, hogy a javasolt új flotta közvetlen járatot üzemeltet majd Genfbe Amszterdamból és Brüsszelből. Azt mondták, hogy partnerekkel együttműködve dolgoznak az új vonalak beindításán. Nem világos, hogy a frankfurti és genfi ​​útvonalakon lesznek-e útközben megállók a be- és kiszálláshoz.

Az Eurostar javaslatai azonban nincsenek kőbe vésve. A kelet-londoni Temple Mills vasúti raktár az egyetlen olyan depó az Egyesült Királyságban, amely képes fogadni a kontinentális Európában használt nagyobb vonatokat, és amely már összeköttetésben áll a Csatorna-átkelő vasútvonallal.

Hosszú távú bérleti szerződés

A vonal mentén található összes infrastruktúra, beleértve a Temple Millst is, a London St Pancras Highspeed tulajdonában van, amely korábban HS1 néven volt ismert. Jelenleg kizárólag az Eurostar használja, amely hosszú távú bérleti szerződéssel üzemelteti a vonalat.

De számos más cég is szeretne szolgáltatásokat nyújtani London és az európai kontinens között. Ilyen például a spanyol Evolyn startup, Richard Branson Virginje, valamint a Gemini Trains és az Uber partnersége. A Vasúti és Közúti Hivatal (ORR) a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy felülvizsgálja a cégek Temple Mills használatára vonatkozó javaslatait, valamint az Eurostar szolgáltatásainak bővítésére vonatkozó terveit.

A szabályozó hatóság már kijelentette, hogy a depó elegendő hellyel rendelkezik egy kibővített Eurostar flotta, vagy egy rivális cég vonatainak befogadására – de nem mindkettőre. Az ORR közölte, hogy október végéig döntést hoz arról, hogy ki használhatja a depót, de a Temple Mills-i létfontosságú terület elvesztésének kilátása a versenytársakkal szemben komolyan meghiúsíthatja az Eurostar szolgáltatásbővítési terveit.

Ebben az esetben a cég korábban kijelentette, hogy „továbbra is ösztönzi a magánbefektetéseket a Temple Mills-en túlmutató új raktárlétesítményekbe, amelyekre számos lehetőség van”. Az Eurostar bejelentése akkor érkezett, amikor a cég 5%-os utasnövekedésről számolt be 2024-ben az előző évhez képest.

19,5 millió utass

Tavaly rekordot döntött a járatai száma, 19,5 millió utassal. A cég azt is közölte, hogy növelni fogja a legnépszerűbb útvonalának járatsűrűségét London és Párizs között. Jelenleg az Eurostar londoni vonatai Párizsba, Brüsszelbe és Amszterdamba, a síszezonban pedig a Francia-Alpokba közlekednek.

Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Belgiumban is közlekedtet vonatokat. A Csatorna-alagutat birtokló Getlink februárban megállapodást írt alá a London St Pancras Highspeeddel az Európába közlekedő járatok számának növeléséről.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.