Szárnyal a Danone – Kína húzza a francia élelmiszeróriást, minden régióban nőtt az árbevétel
A Danone erős negyedévet zárt. A francia élelmiszeróriás 4,3 százalékkal növelte árbevételét, és minden régióban bővülést ért el. A legnagyobb növekedést Kína és Észak-Ázsia hozta, de Európában és Amerikában is stabil maradt a kereslet. A világ legnagyobb joghurtgyártója megerősítette, hogy az év végéig továbbra is 3–5 százalékos bevételbővülésre számít.

A Danone minden régióban és termékkategóriában erősödött. Forrás: Danone
A világ legnagyobb joghurtgyártója, a Danone SA 4,3 százalékkal, 6,876 milliárd euróra növelte árbevételét 2025 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest – derül ki a kedden közzétett pénzügyi jelentésből. A cég minden üzletágában és régiójában bővülést ért el, megerősítve pozícióját az egészségtudatos és növényi alapú termékek globális piacán – számolt be a harmadik negyedéves eredményről a vállalat.
Erős nemzetközi teljesítmény minden régióban
A Danone bevétele Európában 2,6 százalékkal, Észak-Amerikában 1,5 százalékkal, Kínában és Észak-Ázsiában 13,8 százalékkal, Latin-Amerikában 4,3 százalékkal, míg az AMEA-régióban (Ázsia, Közel-Kelet és Afrika) 6,8 százalékkal nőtt.
A legnagyobb ütemű növekedést Kína és Észak-Ázsia produkálta, ahol a gazdasági újranyitás és a növényi alapú termékek iránti kereslet erősödése hajtotta fel az eladásokat.
Minden üzletág hozzájárult a növekedéshez
A Danone három fő üzletága közül mindegyik növelte bevételét. A tej- és növényi termékek (EDP) szegmens 3,5 százalékkal növekedett. A speciális élelmiszerek pl. baba- és gyógytápszerek 8,3 százalékkal bővültek. Ezen felül a vízüzletág 2,3 százalékkal bővült.
A Danone portfóliójába olyan ikonikus márkák tartoznak, mint az Evian, Activia, Actimel, Oikos, Danonino és az Alpro, valamint a csecsemőtáplálási szegmensben a Milupa és Milumil.
Stabil növekedési kilátások 2025 végéig
A vállalat az idei év első kilenc hónapjában 20,575 milliárd euró árbevételt ért el, ami 4,4 százalékos éves növekedésnek felel meg. A Danone vezetése megerősítette, hogy 2025-re továbbra is 3–5 százalékos bevételbővülésre számít.
A társaság szerint a növekedést elsősorban a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet, az innovatív egészségügyi táplálkozási megoldások, valamint az energiahatékony gyártási folyamatok támogatják.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Danone