2024 november 15

Erősen alakult a június a kínai EV gyártók számára

Az egyre csak növekvő infláció, a kamatemelések sorozata, a globális alkatrész- és chiphiány, a kínai koronavírus helyzet, valamint az orosz-ukrán konfliktus is kifejezetten negatív hatással van a globális autóiparra, a kínai EV szektor kifejezetten megsínylette az elmúlt hónapokat. A befektetők nagy örömére azonban némi javulás tapasztalható a szektorban, a Li Auto és a NIO is erős júniusi, valamint második negyedéves szállítási számokat hozott nyilvánosságra pénteken.

A NIO részvényei több mint 2 százalékos pluszba fordultak a tőzsdenyitás előtt, miután a kínai EV gyártó az előzetesen vártnál jobb júniusi szállítási számokat közölt. A NIO 12 961 darab elektromos járművet szállított le júniusban, ami 84.5 százalékos növekedést jelent májushoz képest, 2021 júniusához képest pedig 60.3 százalékos a növekedés mértéke. A második negyedév során összesen 25 059 elektromos NIO modell talált gazdára, ami 14.4 százalékos javulást jelent a tavalyi év azonos periódusához képest. A második negyedév során a kínai EV gyártó az ES7 névre keresztelt SUV-ot is piacra dobta. Tőkepiaci szempontból továbbra is gyengén teljesít a NIO, idén több mint 31 százalékos mínuszban van a papír, míg az elmúlt 1 év alatt közel 60 százalékkal csökkent a NIO részvények értéke.

Jó formában a Li Auto

A szintén amerikai tőzsdén jegyzett kínai EV gyártó, Li Auto részvényei is pozitív tartományba fordultak az erős júniusi szállítási számok publikálását követően. Az autógyártó elmondása szerint júniusban 13 024 elektromos autót szállítottak le, ami 68.9 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A második negyedévben 28 687 jármű érkezett meg újdonsült tulajdonosaikhoz, ami 63.2 százalékos növekedést jelent 2021 azonos periódusához képest. Az autógyártó június 21-én leplezte le legújabb modelljét, a Li L9 nevű SUV-ot. Az elmúlt időszakban meredek emelkedést láthattunk a Li Auto árfolyamában, idén 19.35 százalékos pluszban van a részvény, az elmúlt 1 év alatt pedig 9.65 százalékkal nőtt meg a részvények értéke.

Az iShares China Large-Cap ETF idén 7.3 százalékos mínuszban van, míg például az S&P 500 20.58 százalékot esett idén. Az S&P 500 1970 óta, 52 éve nem teljesített ilyen gyengén az év első felében.

Borítókép forrása: www.shutterstock.com