Lakásbiztosítási kampány – Most válts, és spórolj tízezreket!
Márciusban újra ingyenesen válthatnak biztosítót az ügyfelek, akár jelentős megtakarítással. Az MNB fogyasztóvédelmi kampányt indított, hogy segítsen eligazodni a lehetőségek között. Ne hagyd ki a lehetőséget, mert áprilistól már nem lesz ilyen könnyű átszerződni!
Évi több tízezer forintot is megtakaríthatnak azok, akik a márciusi kampány keretében újrakötik lakásbiztosításukat. Az idei évben az ügyfelek ismét ingyenesen válthatnak biztosítót, vagy átköthetik szerződésüket a meglévő biztosítójuknál, függetlenül attól, hogy mikor járna le az előző megállapodásuk – hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a biztosítási díjak megtakarításaira.
Rugalmas átkötési lehetőségek
Azok, akik felmondanák jelenlegi szerződésüket, március 1. és 31. között írásban, indoklási kötelezettség nélkül megtehetik ezt. Az új szabályozás értelmében az aktuális szerződések április 30-án szűnnek meg, míg az új biztosítások fordulónapja május 1-je lesz.
A verseny erősítése és fogyasztóvédelem
A jegybank szerint a kampány egyik legfőbb célja, hogy fokozza a biztosítási piac versenyét, valamint kedvezőbb és átláthatóbb szolgáltatási feltételeket biztosítson az ügyfelek számára. Ennek érdekében az MNB fogyasztóvédelmi kampányt indít, hogy segítse az ügyfelek tájékozódását és döntéshozatalát.
Próbavásárlások és ellenőrzések
Az MNB február végén próbavásárlásokat végez különböző biztosítóknál és közvetítőknél, hogy ellenőrizze, megfelelő tájékoztatást kapnak-e az ügyfelek. A vizsgálatok kiterjednek arra is, hogy a biztosítók bemutatják-e a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításokat, amelyek átlagosan 20 százalékkal kedvezőbb díjszabással rendelkeznek a piaci átlagnál.
A lakásbiztosítási piac növekedése
A magyarországi lakásbiztosítási piac jelenleg 14 szereplőt foglal magában, közülük már 13 biztosító kínál minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításokat. A szerződések száma folyamatosan növekszik, és már közel 93 ezer ilyen biztosítás védi a magyar lakóingatlanokat, összesen 5545 milliárd forint értékben.
Sikeres volt a tavalyi kampány
A tavalyi lakásbiztosítási kampány eredményeként több mint 640 ezer szerződést vizsgáltak felül az ügyfelek, amely a teljes lakásbiztosítási állomány több mint 20 százalékát érintette. Az újrakötések és a biztosítóváltások következtében a díjak csökkentek, illetve a biztosítók kiterjesztették szolgáltatási köreiket és növelték a kárkifizetéseket.
Érdemes most lépni
Az MNB szerint a márciusi lakásbiztosítási kampány egy kiváló lehetőség arra, hogy az ügyfelek jobb ár-érték arányú szolgáltatást találjanak, miközben jelentős megtakarítást érhetnek el. Aki időben lép, annak lehetősége van kedvezőbb feltételekkel újrakötni szerződését vagy akár biztosítót váltani.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Címlapkép forrása: Shutterstock