
Az adidas erősen zárta a harmadik negyedévet. Forrás: Unsplash (illusztráció)
Az Adidas működési nyeresége 23,1 százalékkal, 736 millió euróra emelkedett, míg a jövedelmezőségi mutató 11,1 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 9,3 százalékról.
A vállalat bevétele elérte a 6,63 milliárd eurót, ami 3 százalékos nominális, árfolyamhatásoktól megtisztítva pedig 8 százalékos növekedést jelent – ez a cég történetének egyik legjobb negyedéve – számolt be az eredményről a sportmárka.
A pozitív eredményhez hozzájárult, hogy a vállalat sikeresen kezelte a készletproblémákat, valamint a globális sport- és divatkereslet továbbra is erős maradt, különösen a feltörekvő piacokon.
Termékkategóriák közül a ruházati termékek eladása ugrott meg a leginkább. Az növekedés 16 százalékos míg a lábbeli értékesítése 4 százalékkal nőtt. A kiegészítők pedig 1 százalékkal bővültek.
A növekedést a sportdivat iránti kereslet, valamint az új termékvonalak, köztük a futócipők és lifestyle kollekciók iránti kiemelkedő érdeklődés támogatta.
Regionálisan az Adidas Latin-Amerikában érte el a legnagyobb növekedést, 20 százalékkal bővült az értékesítés.
A feltörekvő piacok 11 százalékkal, Európa 9 százalékkal, míg Kína, Japán és Dél-Korea egyaránt 6 százalékos növekedést produkáltak.
Az Észak-amerikai piac ugyanakkor mérsékeltebben teljesített, mindössze egy százalékkal nőtt a forgalom.
A Reuters oldalán megjelent eredmények szerint a harmadik negyedéves eladások 5 százalékkal csökkentek Észak-Amerikában, a gyenge dollár miatt, miközben a vezérigazgató szerdán azt nyilatkozta, hogy az amerikai kiskereskedők továbbra is óvatosak Donald Trump elnök vámjainak az amerikai fogyasztókra gyakorolt homályos hatása miatt.
A vállalat számára különösen fontos volt, hogy a kínai piac, amely 2023-ban még jelentős gyengélkedést mutatott visszatérő pozitív eredményt mutat.A vállalat visszanyerte a fogyasztók bizalmát.
A mostani adatok azt jelzik, hogy az Adidas sikeresen stabilizálta működését a tavalyi nehezebb időszak után. A költségek optimalizálása, a prémium termékkategóriák erősítése és az új piaci stratégiák meghozták az eredményt.
Elemzők szerint a vállalat jó úton halad afelé, hogy tartós növekedést érjen el, miközben tovább növeli globális piaci részesedését a Nike és a Puma versenyében.
Az Adidas igyekezett nem emelni az olcsóbb cipőinek és ruháinak árait, mivel ezek a vásárlók érzékenyebbek az áremelkedésekre – mondta Bjorn Gulden vezérigazgató.
Ehelyett a cég a drágább termékek árait emelte. Az Adidas népszerű Samba sportcipője például most 100 dollárba kerül, szemben a korábbi 90 dollárral.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.