Singles’ day – Alulteljesített az Apple, tarolt a Samsung és a Xiaomi
Az Apple alulteljesített a kínai Singles’ Day online vásárlási fesztiválon, és számaik elmaradtak a hazai terepen játszó Huawei-től és Xiaomi-tól.
A „szinglik napja”
Az október 30. és november 12. között zajló kéthetes kiárusítás során az eladott Apple-okostelefonok száma 4%-kal csökkent az előző évhez képest – közölte a kutatási tanácsadó cég csütörtökön. A Huawei (HWT.UL) és a Xiaomi (1810.HK) által eladott készülékek száma 66%-kal, illetve 28%-kal nőtt éves szinten ugyanebben az időszakban. A Huawei és a Xiaomi stabil teljesítménye hozzájárult ahhoz, hogy a promóciós időszakban eladott kínai okostelefonok száma összességében 5%-kal emelkedett.
Az Apple legújabb iPhone 15 modelljének ára 5 999 jüantól (832 dollár), míg a Huawei Mate 60 okostelefonjainak ára 5 499 jüantól (763 dollár) indul. A Xiaomi legújabb Mi 14 okostelefonjának ára 3 999 jüan (555 dollár). A kínai e-kereskedelmi platformok, mint az Alibaba (9988.HK) és a JD.com (9618.HK) nem közöltek értékesítési adatokat a Singles Day fesztiválról. Viszont a JD.com szerint az Apple-termékek tranzakcióinak értéke meghaladta a 10 milliárd jüant (1,39 milliárd dollár). A Xiaomi szóvivője elmondta, hogy a vállalat több mint 22,4 milliárd jüant meghaladó kumulatív bruttó áruértéket ért el a vásárlási extravaganza során.
Hazai terepen nem nehéz! Vagy mégis?
Elemzők szerint a kínai okostelefon-piac fellendülés előtt áll, az IDC piackutató cég pedig azt mondta, a negyedik negyedévben az eladások növekedésére számít éves szinten. Az okostelefon-modellek közötti verseny az éves vásárlási gála előtt fokozódott. A nagy kínai e-kereskedelmi platformok jelentős kedvezményeket kínáltak az Apple iPhone-okra az értékesítési időszakban. Az Apple szeptember végén adta ki iPhone 15 szériáját, nagyjából egy hónappal azután, hogy a Huawei piacra dobta a Mate 60 okostelefon-családot, amelyet a Huawei önállóan kifejlesztett chipje hajt.
A Mate 60 sorozat jelentős hazai támogatásnak örvendett. Ez megmutatja nekünk, hogy a Huaweinek sikerült legyőznie az Egyesült Államok által évekig gyakorolt exportellenőrzést, amely kezdetben megbénította okostelefon-üzletágát. A Xiaomi október végén dobta piacra csúcsmodelljét, a Mi 14 okostelefon-sorozatot. Lei Jun vezérigazgató elárulta, hogy az új termékcsalád eladásai a megjelenést követően szinte egyből meghaladták az 1 millió darabot – áll a Reuters hírügynökség közleményében.
Az Apple ellátási problémái
A Counterpoint elemzői a hazai riválisok által okozott verseny mellett az Apple lassú teljesítményét az ellátási láncból adódó problémáknak tulajdonították. A zűrzavar miatt csak korlátozott mennyiségben lehetett hozzáférni az új iPhone 15 modellekhez. „Az Apple javulást mutat, de még mindig vannak fennakadások az ellátást illetően” – mondta Ivan Lam, a Counterpoint vezető elemzője. Hozzátette: arra számít, hogy a helyzet hamarosan normalizálódik.
Forrás: reuters.com Fotó: shutterstock.com