
Újabb lezárások jönnek Mohácsnál – Fontos útvonalakat érint a Duna-híd építése
Elkezdődtek a forgalomterelések Mohácsnál, ahol hazánk egyik leghosszabb hídja épül. A munkálatok miatt több útvonal is módosul. A cél nagy, a Duna könnyebb átjárhatósága és a térség gazdasági felzárkózása. Mutatjuk a részleteket.
Forgalomterelések nehezítik a közlekedést
Forgalomterelések és útlezárások nehezítik a közlekedést Mohács környékén a Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat építése miatt. Az érintett szakaszokon akár 2025 őszéig is fennakadásokra kell számítani így jelentős korlátozásokra kell számítani Mohács térségében. A Busó körforgalmat teljesen lezárják, az 5121 jelű összekötő út egy szakaszán pedig sávelhúzásra és a kerékpársávok ideiglenes megszüntetésére kerül sor – tájékoztat az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A legfontosabb változások:
-
Busó körforgalom lezárása: 2025. július 22. – szeptember 30.
-
5121 jelű út – sávelhúzás és terelés: várhatóan 2025. október 15-ig
-
Alternatív irányok: az M6 felől ideiglenes sáv, a normál esetben egyirányú útszakaszt kétirányúsítják
Stratégiai jelentőségű fejlesztés zajlik
A Mohácsi Duna-híd az ország egyik leghosszabb hídja lesz, mely stratégiai szerepet tölt be a dél-magyarországi régió elérhetőségének javításában. A fejlesztés bekapcsolja Mohácsot és környékét az országos közlekedési hálózatba és jelentős segítséget nyújt a helyi, helyközi és tranzitforgalom lebonyolításában. Hozzájárul a térség gazdasági fellendüléséhez.
Nemzetközi összeköttetést is erősít
Az új híd nemcsak a térségi mobilitást segíti, de fontos kapoccsá válik a Balkán, Szerbia és az Európai Unió közötti közúti forgalomban is – emelte ki a minisztérium.
Könnyű lesz az autópályáig jutni
A harmadik szakaszban a hídhoz csatlakozó, egybefüggően 8,5 km hosszúságú 2×2 sávos, osztott pályás út épülhet az M6 autópályáig. Ennek első része az 56-os és 57-es utak meglévő körforgalmi csomópontjáig, 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után készülhet majd el. E szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó többnyílású műtárgy is épül, egy iparvágányok feletti háromnyílású műtárgyat is létesítenek, illetve egy iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy és egy kerékpáros aluljáró is a projekt része. Szintén a harmadik szakaszban a jelenlegi 2×1 sávos 57-es utat 2×2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett körforgalomtól az M6 autópályáig, amelyet kétsávos turbó körforgalommá építenek át, de létesítenek még.
Címlapkép forrása: Magyar Építők
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.