
TikTok ismét Kína csúcsmárkája – Az értéke már 100 milliárd fölött jár
Második éve őrzi meg első helyét a TikTok (Douyin) a legértékesebb kínai márkák toplistáján. A Brand Finance China 500 rangsorában látványos a pénzügyi és technológiai szektor dominanciája, de feltűnnek ipari és fogyasztói márkák is, köztük a leggyorsabban növekvő Little Swan.
TikTok vezeti a mezőnyt – 105,8 milliárd dolláros márkaérték
A TikTok (Kínában Douyin néven) idén is a legértékesebb kínai márka lett, immár második egymást követő évben. Márkaértéke 26 százalékkal nőtt, így elérte a 105,8 milliárd dollárt –derült ki a Brand Finance China 500 listából.
Új második helyen az elektromos szolgáltató a State Grid áll
A második helyre a kínai állami áramszolgáltató, a State Grid Corporation of China jött fel, amely 20 százalékos növekedéssel 85,6 milliárd dolláros márkaértéket ért el. A China Industrial and Commercial Bank (ICBC) ezzel a harmadik helyre szorult vissza, bár értéke még így is 79,1 milliárd dollárra nőtt, 10 százalékos növekedéssel az előző év óta.
Banki dominancia a top 10-ben
A rangsorban továbbra is a pénzügyi szektor dominál, különösen a bankok:
-
4. China Construction Bank – 78,4 Mrd USD (+19,5 százalékos erősödés
-
5. Agricultural Bank of China – 70,2 Mrd USD +16 százalékkal
-
6. Bank of China – 63,8 Mrd USD +26,5% százalékkal
Összesen 64 banki márka szerepel a kínai Top 100-ban. Együttes értékük 467,6 milliárd dollár, ami 4 százalékos éves növekedést jelent.
Moutai, China Mobile, Tencent és a többiek
A pénzügyi márkák mellett más iparágak is feltűnnek:
-
7. Moutai (alkoholipar): 58,4 Mrd USD (+16,5%)
-
8. China Mobile: 47 Mrd USD (+1 helyet javítva)
-
9. Tencent: 44 Mrd USD (+1 helyet javítva)
-
10. Ping An (biztosítás): 43,2 Mrd USD (–2 hely)
A biztosítási márkák összesített értéke csökkent: –2 százalékkal, 133,9 milliárd dollárra.
Kína az autógyártók terén is erősített, a BYD az élen
Kína az autógyártásban is erősített. A 30 autómárkát tartalmazó szegmens összesített értéke 3 százalékkal nőtt, élén a BYD autógyártóval, amelynek márkaértéke 16 százalékkal emelkedett, 14 milliárd dollárra.
A leggyorsabban növekvő márka a Little Swan
A Midea Group háztartási eszközöket (mosógépek, légkondicionálók) gyártó márkája, a Little Swan lett a legdinamikusabban növekvő szereplő Kína piacán. Márkaértéke 210 százalékkal nőtt, elérve az 1,8 milliárd dollárt.
Összesen kétezer milliárd dollárt ér a Top 100
A Brand Finance China 500 lista szerint Kína 100 legértékesebb márkájának összértéke már elérte a kétezer milliárd dollárt, ami jól mutatja az ország gazdasági és márkaépítési potenciálját – különösen a digitális, pénzügyi és ipari szektorban.
Címlapkép forrása: Unsplash