
Huszonegymillióra bírságolták meg a Bérest
A tájékoztatás szerint a Béres Gyógyszergyár az Actival Kid Gumivitamin étrend-kiegészítő készítményt ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával kínálta a televíziós- és egyéb reklámjaiban, ezzel azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A közleményben kiemelték, a szabályozás alapján tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve a szülők vagy más felnőttek meggyőzésére, hogy a terméket vegyék meg nekik. A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták, a hirdetésekben használt kifejezések közvetlenül szólították meg a gyerekeket, a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére, a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze. Ugyanakkor a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, a jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait. A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését, és lemondott a jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.