2025 június 30

Csak az élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttünk tavaly

A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből. Az elemzés szerint tavaly csak az élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttek a vásárlók, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás. A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől – 6 százalék volt -, a tavalyi forgalom értéke meghaladta a 470 milliárd forintot.

A mennyiségi eladás stagnált. Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki. A diszkont 27 százalékkal őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.