2025 május 07

Tovább gyorsul az olasz luxus – A Ferrari új pénzügyi körrekordjában minden mutató emelkedett

Erősen indította az évet a Ferrari. Az olasz luxusautó-gyártó minden kulcsmutatóban növekedést ért el 2025 első negyedévében. A bevétel 13 százalékkal, az adózott eredmény 17 százalékkal emelkedett, miközben az eladások stabilak maradtak a főbb piacokon, egészen Európától Amerikán át egészen Kínáig. A vörös ikon töretlen formában száguld tovább a globális prémiumszegmens élén.

Minden fő mutatóban javult a Ferrari teljesítménye

A Ferrari 2025 első negyedévében is bizonyított: az olasz luxusautó-gyártó végigszáguldott a pénzügyi elvárásokon. Az adózott eredménye 17 százalékkal, 412 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 352 millióhoz képest. Az EBITDA (kamat-, adófizetés, leírások előtti eredmény) szintén jelentősen, 15 százalékkal 693 millió euróra nőtt, míg az EBIT (kamat- és adófizetés előtti eredmény) 23 százalékkal 542 millió euróra emelkedett. Az összesen elért árbevétel 13 százalékkal haladta meg a tavalyi adatot, elérve az 1,791 milliárd eurót – számolt be az eredményekről a cég negyedéves jelentésében.

Nőtt az eladás, de vannak regionális visszaesések

A Ferrari világszerte 3 593 autót adott el az első negyedévben, 33-mal többet, mint 2024 azonos időszakában. Az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) az eladások 8 százalékkal, 1701-re nőttek, Észak- és Dél-Amerikában 3 százalékos emelkedéssel 1022 járművet értékesítettek. Ugyanakkor Kínában, Hongkongban és Tajvanon 25 százalékkal, 237-re, míg az ázsiai és csendes-óceáni térség más részein 6 százalékkal, 633-ra csökkent a járművek száma.

Bár a keleti piacokon visszaesés volt tapasztalható, az európai és amerikai kereslet erős maradt. Az amerikai vámok hatása még nem érezhető az olasz luxusautók eladásain, amelyet egyébként a cég áremeléssel kompenzál. Mindenesetre a Ferrari kiegyensúlyozottan van jelen a nemzetközi piacon. Ez is hozzájárult a pénzügyi eredmények kiemelkedő javulásához.

A Ferrari folytatja lendületes növekedését, miközben a világ egyik legikonikusabb márkájaként tovább erősíti piaci pozícióját a luxusautók piacán.

Címlapkép forrása: Ferrari