2025 március 14

Szenved a BMW is – A Volkswagen és a Mercedes után náluk is jött a hidegzuhany

Újabb rossz hír az érkezett az autóiparból: a BMW nyeresége jelentősen visszaesett tavaly. A csoport adózott bevétele 7,7 milliárd euró volt.

A Volkswagen és a Mercedes után a müncheni autógyártó BMW-nek is el kellett fogadnia az elmúlt 2024-es pénzügyi év nyereségének csökkenését. Az adózás után a csoport 7,7 milliárd eurót keresett. Ez soknak hangzik, de 37 százalékkal kevesebb az előző évinél, és már a második jelentős visszaesés. A gyengülő kínai eladások mellett a müncheni székhelyű vállalatot a Continental által szállított fékekkel kapcsolatos problémák is szenvedtt.

Bevezetett vámemelések

Az értékesítés is jelentős visszaesést szenvedett el. A 142 milliárd euró 8,4 százalékos csökkenést jelent. Hiszen a BMW az idei évre növekvő keresletre számít. A „kihívó” helyzet és az USA által a közelmúltban bevezetett vámemelések ellenére az adózás előtti eredmény várhatóan megközelítőleg a 2024-es szintre fog visszatérni. A BMW nem ad előrejelzést az adózott eredményről.

A BMW nincs egyedül a profitzuhanással. A másik két nagy német autógyártó cég, a Volkswagen és a Mercedes-Benz is hasonló balesetekről számolt be. A VW-nél 31 százalékkal 12,4 milliárd euróra, míg a Mercedesnél 28 százalékkal 10,4 milliárd euróra estek vissza az eladások. Panaszkodnak többek között a kínai nehéz környezetre is.

2025-re a BMW arra számít, hogy a csoport adózás előtti eredménye az előző évi szinten lesz. Az autóipari szegmens haszonkulcsa várhatóan öt és hét százalék között lesz – jelentette be a csoport. A március 12-én életbe lépett tarifaemelések hatásait is figyelembe vették – közölte. Trump többek között globális vámokat vezetett be az alumíniumra és az acélra, és további adókkal fenyegeti az Európából érkező autókat. A BMW többek között 7-es és 5-ös szedánokat importál Németországból.

BMW – Több új modell is megjelent

Ugyanakkor az eladások enyhe növekedése várható, részben azért, mert a közelmúltban több új modell is megjelent a piacon, illetve az alacsonyabb infláció és a több országban tapasztalható kamatcsökkentés élénkíti a keresletet. A müncheni székhelyű cég az elektromos autók terén is enyhe növekedésre számít. Az év végén piacra kerülő új elektromos modellek várhatóan lendületet adnak. Elsőként az iX3 SUV kerül piacra, majd ezt követi a szedán.

A részvényeseknek most meg kell elégedniük az alacsonyabb osztalékkal. Az igazgatóság törzsrészvényenként 4,30 euró osztalék kifizetését javasolja 2024-re. Tavaly hat euró volt. Az elsőbbségi részvényesek esetében az osztalék két centtel magasabb. Ez azt jelenti, hogy a 2024-es pénzügyi évben az osztalék továbbra is a negyedik legmagasabb lesz a társaság történetében. Ezzel egyidejűleg a részvényesek további pénzt kapnak részvény-visszavásárlással.