2025 április 25

Michelin – Visszaesés az első negyedévben, de marad a 3,4 milliárdos cél

Gyengébb rajt, változatlan célok mellett 1,9 százalékkal csökkent a Michelin árbevétele az első negyedévben, miután minden termékszegmensben visszaesett az értékesítés. A világszerte ismert francia gumiabroncsgyártó ennek ellenére kitart ambiciózus 2025-ös tervei mellett, és bízik benne, hogy a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is tartani tudja a célzott 3,4 milliárd eurós működési eredményt.

Visszaeső eladások, bizakodó előrejelzés – így lehetne összefoglalni a Michelin frissen közzétett első negyedéves teljesítményét. A világ egyik vezető gumiabroncsgyártója 2025 első három hónapjában éves összevetésben 1,9 százalékos bevételcsökkenést könyvelt el, a teljes árbevétel 6,515 milliárd eurót tett ki– számolt be a vállalat negyedéves eredményeiről a Reuters.

A Michelin minden szegmensben visszaesett

A francia cég közleménye szerint az eladások csökkenése az autóipari, a repülőgépipari, a kerékpár- és az ipari berendezésekhez gyártott termékek esetében egyaránt tapasztalható volt. Ugyanakkor az árfolyammozgások kedvezően befolyásolták az összesített eredményeket. Mérsékelték a forgalomcsökkenés hatását.

Érdekesség, hogy a szakértői konszenzus ennél valamivel rosszabb eredményre, 6,43 milliárd eurós bevételre számított. A cég némileg felülteljesítette az elemzői várakozásokat.

Bizakodó kilátások a bizonytalan környezetben

A Michelin a bizonytalan nemzetközi gazdasági környezet ellenére fenntartotta korábbi éves előrejelzéseit. A vállalat célja, hogy az egész évre vetített működési eredménye elérje a 3,4 milliárd eurót. Célja, hogy a szabad cash flow meghaladja az 1,7 milliárd eurót 2025 végéig.

A cég továbbra is a prémium szegmensre, az innovációra és a fenntarthatósági fejlesztésekre építi növekedési stratégiáját, bízva abban, hogy a globális autó- és ipari piacok későbbi élénkülése kedvező hatással lesz a teljesítményére.

Címlapkép forrása: Piaxabay