
Megugrottak a Mazda eladásai – Amerikában hasít, Kínában visszaesett
Erős évkezdetet tudhat maga mögött a Mazda. Világszerte több mint félmillió autót adott el az első öt hónapban. Míg Japánban és az Egyesült Államokban élénkült a kereslet, Kínában és Európában jelentős visszaesést könyvelhetett el az autógyártó.
A Mazda idén eddig több mint félmillió autót adott el világszerte –
Nőtt a globális eladás, vegyes a kép régiónként
A Mazda Motor Corporation legfrissebb jelentése szerint a vállalat 533 402 járművet adott el 2025 első öt hónapjában. Ez 4,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. az Egyesült Államokban és Japánban is erősödött a kereslet, de Kínában és Európában visszaesés történt – jelent meg a Mazda legfrissebb jelentése.
Az eladások régiónként
Japánban, a Mazda hazai piacán 18,2 százalékkal nőtt az értékesítés, összesen 69 839 járművet adtak el.
Az Egyesült Államokban szintén erősödött a márka pozíciója, ahol 176 912 eladott jármű 6,1 százalékos bővülést jelent.
Kínában azonban jelentős, 22,9 százalékos visszaesést regisztráltak, mindössze 27 353 eladott autóval.
Kevesebb autót gyártottak, Japánban visszaesett a termelés
Az összesített gyártási volumen 2,3 százalékkal csökkent, ami 478 018 legyártott járművet jelent az év első öt hónapjában.
A japán üzemek termelése 4,6 százalékkal esett vissza, 288 224 darabra.
Ezzel szemben a külföldi gyártás enyhén nőtt, 1,4 százalékkal, így 189 794 jármű készült el Japánon kívül.
Kilátások szerint az amerikai és japán piac húzhatja a márkát
Bár a kínai és európai visszaesés figyelmeztető jel, a Mazda továbbra is erős pozícióban van az észak-amerikai piacon, amely a globális növekedés egyik motorjának bizonyult eddig 2025-ben. A vállalat várhatóan ezekre a kulcspiacokra összpontosít a következő időszakban.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.