2025 július 08

Kína cserbenhagyta a Porschét – Bezuhantak az eladások, az elektromos modellek mentik a márkát

Lassul a Porsche és világszinten visszaestek az eladások. A német luxusautó-gyártó globális eladásai csökkentek az év első felében, miközben Kína, amely eddig kulcspiacnak számított látványosan visszaesett. Az elektromos modellek iránti kereslet viszont tovább nőtt, főként az új Macan miatt. Mi áll a brutális eladászuhanás mögött?

          A német luxusautó-gyártó globális eladásai csökkentek az év első felében. Forrás: Porsche

Globálisan kevesebb Porsche fogyott , Kínában ment a legkevésbé

A német prémiumautó-gyártó, a Porsche 2024 első hat hónapjában 146 391 járművet értékesített világszerte, ami 6 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Európában és Németországban is estek az eladások, Észak-Amerika és a feltörekvő piacok növekedni tudtak. A márka közben egyre nagyobb mértékben támaszkodik elektromos modelljeire. A visszaesés legfőbb oka a kínai piac látványos gyengülése. Az ázsiai országba csupán 21 302 autó került, ami 28 százalékos visszaesés a tavalyi adatokhoz képest – derült ki a Reuters oldalán megjelent jelentéséből.

Amerika húzta a márkát, Európa szenvedett

Az autógyártó számára Észak-Amerika hozta a legjobb számokat: 43 577 darab Porschét adtak el az Egyesült Államokban és Kanadában, ami 10 százalékos növekedést jelent. A „tengerentúli és feltörekvő piacokon” szintén pozitív volt a trend: 30 158 autó talált gazdára, 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ezzel szemben Európában (Németország nélkül) az eladások 8 százalékkal, 35 381 járműre estek vissza. Németországban, a Porsche hazai piacán, még súlyosabb volt a helyzet. Huszonhárom százalékkal kevesebb, mindössze 15 973 autó kelt el az első fél évben.

Egyre nagyobb szelet az elektromos meghajtás

Az év első hat hónapjában értékesített Porsche-modellek 36,1 százaléka elektromos hajtású volt. Ez 14,5 százalékos növekedés 2023 azonos időszakához képest. A tisztán elektromos (BEV) autók aránya 23,5 százalék, míg a plug-in hibridek (PHEV) aránya 12,6 százalék volt.

A legkelendőbb modell továbbra is a Porsche Macan. Ebből a modellből 45 137 darabot adtak el és ezek közel 60 százaléka, 25 884 db már teljesen elektromos változat volt.

Elektromos átállásban előre, eladásokban hátra?

A számok alapján a Porsche elektromos stratégiája sikeresnek tűnik, különösen a Macan új változatával, ugyanakkor a hagyományos piacok, főként Kína és Németország gyengélkedése figyelmeztető jel lehet. A cégnek vélhetően kiegyensúlyozottabban kell navigálnia a változó piaci környezetben, ha meg akarja őrizni prémium pozícióját a globális luxusautó-piacon.

Címlapkép forrása: Unsplash

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.