Így alakultak a kínai elektromosautó-eladások – Ki tört előre, ki maradt le?
Augusztusban rekordot döntöttek az XPeng, a Nio és a Xiaomi eladásai a kínai elektromosautó-piacon. A piacvezető BYD stabilan őrizte fölényét. A Li Auto viszont harmadik hónapja szenved visszaesést, ami jól mutatja a gyorsan változó erőviszonyokat.
Rekordot döntöttek az XPeng, a Nio és a Xiaomi – visszaesett a Li Auto eladása
Augusztusban tovább erősödött a kínai elektromos járműpiac, ahol több gyártó történelmi csúcsot ért el. Az XPeng és a Nio rekordértékesítést produkált, a Xiaomi SU7 iránt is élénk kereslet mutatkozott, miközben a Li Auto mélyrepülése folytatódott.
XPengnél újabb történelmi csúcs
Az XPeng augusztusban 37 709 járművet értékesített, amely 2,7 százalékkal több, mint júliusban. 168,7 százalékkal több, mint tavaly augusztusban.
Ezzel a gyártó már második egymást követő hónapban döntött rekordot, és a prémium elektromos SUV- és sedan-szegmensben egyre erősebb pozíciót vív ki magának.
Nio erőteljes havi növekedés
A Nio is rekordszámú, 31 305 autót adott el augusztusban. Ez 48,9 százalékos ugrás júliushoz képest. Az egy évvel korábbihoz mérten 5,2 százalékos növekedés.
A Nio növekedését főként az új ET7 és ES8 modellek frissített változatai támogatták, valamint a cég egyre erőteljesebb akkumulátor-csereállomás-hálózata, amely versenyelőnyt biztosít a vásárlóknak a töltési idő lerövidítésével.
Xiaomi a feltörekvő kihívó
A hagyományosan okostelefonjairól ismert Xiaomi első elektromos autója, az SU7 szintén erős hónapot zárt 30 000 darabot értékesítettek. Ez 12 százalékkal több a júliusi számoknál, és 159 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.
A Xiaomi sikerének kulcsa, hogy agresszíven árazott, technológiailag fejlett modelljeivel a fiatal városi közönséget célozza. A cég az erős márkahűségre épít az okostelefonok és okoseszközök világából.
BYD továbbra is piacvezető
A BYD, Kína legnagyobb elektromosautó-gyártója, augusztusban 373 626 járművet adott el, ami 8,5 százalékkal több, mint júliusban és 0,15 százalékkal több, mint tavaly augusztusban.
A vállalat volumenben továbbra is toronymagasan vezeti a piacot, bár éves növekedése már sokkal visszafogottabb, mint a feltörekvő versenytársaké.
Li Autonál harmadik hónapja tartó visszaesés
A Li Auto számára augusztus újabb gyenge hónap volt. Összesen 28 529 autót adott el, amely 7,2 százalékkal kevesebbet, mint júliusban és 40,7 százalékkal kevesebbet, mint tavaly augusztusban.
A cég nehézségei részben abból fakadnak, hogy plug-in hibrid modelljei iránt csökkent a kereslet, miközben az új, teljesen elektromos modellek még nem tudtak lendületet venni.
A kínai elektromosautó-piac továbbra is rendkívül dinamikusan változik. Az XPeng, a Nio és a Xiaomi erősödése azt jelzi, hogy a prémium- és középkategóriás szegmensben új szereplők törnek előre, míg a piacvezető BYD stabilan uralja a volument. A Li Auto visszaesése ugyanakkor rávilágít arra, hogy a vásárlói preferenciák gyorsan átrendeződnek, és a technológiai, valamint árverseny egyaránt kulcsfontosságú a sikerhez.
Címlapkép forrása: BYD