2025 november 13
Így alakultak a kínai elektromosautó-eladások – Ki tört előre, ki maradt le?

Így alakultak a kínai elektromosautó-eladások – Ki tört előre, ki maradt le?

Augusztusban rekordot döntöttek az XPeng, a Nio és a Xiaomi eladásai a kínai elektromosautó-piacon. A piacvezető BYD stabilan őrizte fölényét. A Li Auto viszont harmadik hónapja szenved visszaesést, ami jól mutatja a gyorsan változó erőviszonyokat.

Rekordot döntöttek az XPeng, a Nio és a Xiaomi – visszaesett a Li Auto eladása

Augusztusban tovább erősödött a kínai elektromos járműpiac, ahol több gyártó történelmi csúcsot ért el. Az XPeng és a Nio rekordértékesítést produkált, a Xiaomi SU7 iránt is élénk kereslet mutatkozott, miközben a Li Auto mélyrepülése folytatódott.

XPengnél újabb történelmi csúcs

Az XPeng augusztusban 37 709 járművet értékesített, amely 2,7 százalékkal több, mint júliusban. 168,7 százalékkal több, mint tavaly augusztusban.

Ezzel a gyártó már második egymást követő hónapban döntött rekordot, és a prémium elektromos SUV- és sedan-szegmensben egyre erősebb pozíciót vív ki magának.

Nio erőteljes havi növekedés

A Nio is rekordszámú, 31 305 autót adott el augusztusban. Ez 48,9 százalékos ugrás júliushoz képest. Az egy évvel korábbihoz mérten 5,2 százalékos növekedés.

A Nio növekedését főként az új ET7 és ES8 modellek frissített változatai támogatták, valamint a cég egyre erőteljesebb akkumulátor-csereállomás-hálózata, amely versenyelőnyt biztosít a vásárlóknak a töltési idő lerövidítésével.

Xiaomi a feltörekvő kihívó

A hagyományosan okostelefonjairól ismert Xiaomi első elektromos autója, az SU7 szintén erős hónapot zárt 30 000 darabot értékesítettek. Ez 12 százalékkal több a júliusi számoknál, és 159 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

A Xiaomi sikerének kulcsa, hogy agresszíven árazott, technológiailag fejlett modelljeivel a fiatal városi közönséget célozza. A cég az erős márkahűségre épít az okostelefonok és okoseszközök világából.

BYD továbbra is piacvezető

A BYD, Kína legnagyobb elektromosautó-gyártója, augusztusban 373 626 járművet adott el, ami 8,5 százalékkal több, mint júliusban és 0,15 százalékkal több, mint tavaly augusztusban.

A vállalat volumenben továbbra is toronymagasan vezeti a piacot, bár éves növekedése már sokkal visszafogottabb, mint a feltörekvő versenytársaké.

Li Autonál harmadik hónapja tartó visszaesés

A Li Auto számára augusztus újabb gyenge hónap volt. Összesen 28 529 autót adott el, amely 7,2 százalékkal kevesebbet, mint júliusban és 40,7 százalékkal kevesebbet, mint tavaly augusztusban.

A cég nehézségei részben abból fakadnak, hogy plug-in hibrid modelljei iránt csökkent a kereslet, miközben az új, teljesen elektromos modellek még nem tudtak lendületet venni.

A kínai elektromosautó-piac továbbra is rendkívül dinamikusan változik. Az XPeng, a Nio és a Xiaomi erősödése azt jelzi, hogy a prémium- és középkategóriás szegmensben új szereplők törnek előre, míg a piacvezető BYD stabilan uralja a volument. A Li Auto visszaesése ugyanakkor rávilágít arra, hogy a vásárlói preferenciák gyorsan átrendeződnek, és a technológiai, valamint árverseny egyaránt kulcsfontosságú a sikerhez.

Címlapkép forrása: BYD

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.