BoA: Lucid lehet az elektromos „Tesla+Ferrari”
A Bank of America által szerdán publikált elemzésből kiderült, hogy a Lucid Group Inc. részvényeit vételre ajánlják, a Lucid-ra az elektromos járművek „Tesla+Ferrari”-jaként reflektáltak, az elemzők szerint a Lucid tanult a két gyártó hibáiból.
Az elemzőcsapat John Murphy vezetésével dicsérte a Lucid menedzsmentjét, kiemelve olyan kulcsfontosságú versenyelőnyöket az EV startup számára, mint például a Formula E-ből származó technológia vagy a vonzó Lucid Air luxus szedán. „Bár ezek a versenyelőnyök nem jelentik azt, hogy teljes mértékben el lehet kerülni azokat az akadályokat, ami sok EV startup útjába kerül, hitelesebbnek gondoljuk a Lucid sikerességet ebben a törekvésben.” -mondták az elemzők.
Kedden szintén egy elemzői értékelés hatására mozdult el az árfolyam, akkor a Morgan Stanley elemzői eladásra ajánlották a részvényt. A Lucid részvényei 5.07 százalékkal emelkedtek szerdán, a Bank of America elemzését követően, ezzel a Lucid teljes mértékben ledolgozta a keddi visszaesését. A Morgan Stanley elemzői elmondták, hogy a Lucid modellje valóban „szuper prémium”, de szerintük a szektorban túl nagy a konkurencia és a részvény körül túl nagy a hype.
Korábban mi is foglalkoztunk vele, hogy a Lucid személyében újabb potenciális vetélytársat kaphat a Tesla. A Lucid jelenlegi vezetője az a bizonyos Peter Rawlinson, aki egy évtizede aktívan részt vett a Tesla Model S kifejlesztéseben. A Lucid Motors részvényei július 26-án váltak nyilvánosan kereskedhetővé a Nasdaq-on, miután a Lucid még februárban egyesült a Churchill Capital Corp. IV nevű, erre a célra létrehozott SPAC-al.
A Lucid egyelőre még nem kezdte meg a modellje sorozatgyártását, a kaliforniai székhelyű vállalat a tervek szerint akár még idén megkezdheti értékesíteni a Lucid Air nevű luxus elektromos szedánt. A Lucid első modellje várhatóan a gyártó arizonai gyártósorán fog készülni, a modell listaára 69.900 dollárról indul majd, míg a modell csúcsverziója 161.500 dollártól vihető haza. Ezért a pénzért a Lucid Motors 1080 lóerős teljesítményt és több mint 500 mérföldes hatótávot ígér. A gyári adatok szerint az Air Dream Edition a 0-60 mérföldperórás sprintet 2.5 másodperc alatt abszolválja. A gyártó állítása szerint a körülbelül 300 mérföld megtételéhez elegendő töltöttségi szint eléréshez mindössze 20 perce lesz szüksége a Lucid Air-nek.
A Bank of America elemzői 30 dolláros célár mellett vételre ajánlják a részvényt, amely a jelenlegi árfolyamhoz képest több mint 50 százalékos felértékelődési potenciált jelent.