350 milliárdos cél az UBM-nél
A takarmány-előállító UBM Holding 2025-ig megfogalmazott stratégiájában 350 milliárd forintos árbevétel elérését tűzte ki az időszak végére, és arra épít, hogy az állattartás súlypontja Nyugat-Európából fokozatosan Kelet-Közép-Európába helyeződik át, így egyre nagyobb lesz az igény a minőségi tápokra – jelentették be a cég csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján.
Horváth Péter, a cégcsoport vezérigazgatója közölte: az UBM évi 1,7 millió tonnás mennyiséggel az ország legnagyobb takarmányalapanyag-kereskedője, emellett 575 ezer tonnás termelési volumenével piacvezető takarmánygyártó cégcsoport. Az UBM a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) egyetlen agráripari cégeként a tőzsde standard kategóriájában szerepel. A cégcsoport a tervei szerint évi 9-15 százalékos növekedéssel és néhány éven belül 350 milliárdos bevétellel számol. 2025-ig a jelenlegi, 0,6 millió tonnás éves takarmánygyártási volument 1 millió tonnára bővítenék, míg a jelenleg 1,7 millió tonnás éves takarmányalapanyag-kereskedelmi volument 2 millió tonnára növelnék.
Az UBM Csoport Magyarországon, Szlovákiában és Romániában összesen 6 takarmánygyárat működtet, amelyek együttesen 450 féle terméket, 575 ezer tonna keveréktakarmányt állítanak elő. A cégcsoport 15 országba exportál, ezekből származik árbevételének csaknem a fele.
A foglalkoztatottak száma 400. Magyarországon, Romániában, Szerbiában és Ausztriában működtetnek kereskedelmi irodát. Az UBM Csoport árbevétele a 2021-2022-es üzleti évben megközelítette a 200 milliárd forintot, ez 46 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A cégcsoport adózott eredménye elérte a 3,2 milliárd forintot.
A 2022-2023-as üzleti évben a tervek szerint 5-20 százalékos növekedéssel az árbevétel eléri a 210-240 milliárd forintot. A vállalat várakozásai szerint ugyanezen időszakban az EBITDA (adó- és kamatfizetés, értékcsökkenési leírás előtti eredmény) értéke 21 százalékkal, 6,6-ról 8 milliárd forint fölé emelkedhet. A társaság üzleti éve július 1-től június 30-ig tart – közölte a távirati iroda.