A kínai utasszállító új szárnyalása: Délkelet-Ázsia lesz az első nemzetközi célpont
Délkelet-Ázsia a fókuszban
A kínai állami tulajdonú COMAC (Kínai Kereskedelmi Repülőgép Vállalat) bejelentette, hogy a C919 típusú repülőgépével nemzetközi piacra lép, elsőként Délkelet-Ázsiában. A vállalat tervei szerint a C919 2026-ra indítja első kereskedelmi járatait a régióba – ezzel megkezdi a kínai piac határain túli terjeszkedést. A vállalat egyik vezető tisztviselője a kínai médiában hangsúlyozta, hogy a lépés stratégiai jelentőségű a COMAC számára.
Európai tanúsítvány a cél
A C919 repülőgépek globális piaci megjelenéséhez elengedhetetlen a nemzetközi légi alkalmassági bizonyítványok megszerzése. A COMAC célja, hogy már idén megkapja az európai tanúsítványt, amely elősegítené a gépek elfogadottságát és versenyképességét a nemzetközi légiközlekedési piacon.
Hongkong: Első lépés a nemzetközi útvonalakon
A China Eastern Airlines, a C919 első üzemeltetője, január 1-jétől Hongkongot is beiktatta a repülőgép útvonalhálózatába, így ez lett az első célállomás Kínán kívül. Ez a lépés egyértelmű jele annak, hogy a COMAC aktívan dolgozik a nemzetközi jelenlét kiépítésén.
Versenyben a nagyokkal
A C919-et a Boeing 737 és az Airbus A320 közvetlen versenytársának szánják. Miközben a Boeing és az Airbus ellátási lánc- és munkaerő-problémákkal küzdenek, a COMAC , erősíti pozícióját, különösen Délkelet-Ázsiában. A régió meghódítása fontos lépés lehet a vállalat számára, mielőtt a nyugati piacokra lépne.
Gyártási kapacitás és jövőbeli tervek
2024-ben a COMAC összesen 12 C919 repülőgépet szállított három állami tulajdonú kínai légitársaságnak. A vállalat tervei között szerepel az éves gyártási kapacitás fokozatos növelése. A várakozásaik szerint öt éven belül eléri az évi 150 darabot. Ez a gyártási szint versenyképes alternatívává teheti a C919-et a globális piacon.
A COMAC ambiciózus tervei egyértelműen jelzik, hogy Kína hosszú távon is kulcsszereplő kíván lenni a globális repülőgépiparban, ami komoly kihívást jelenthet az iparág két nagy szereplője, a Boeing és az Airbus számára.
Címlapkép forrása: Shutterstock