2025 május 10

Luxus az Adenauer korszakból – Mercedes 300 d cabriolet, ma egymillió eurót ér

A Német Szövetségi Köztársaság még fiatal volt, és bármi lehetségesnek tűnt, amikor a Mercedes piacra dobta első állami limuzinját. A kabrió változat álomszerű – mindössze 65 darab készült belőle.

Mercedes 300 nem a Mercedes legszebb járműve. A W 100 sorozat látványos Mercedes 600-asa sokkal híresebbé vált. A 600-as mellett a 300-as durvának és fényűzőnek tűnik. De egyedi is, mert őrzi az Adenauer-korszak szellemiségét – különösen kabrióként. A 300-as a kibontakozóban lévő és fokozatosan magabiztosabbá váló Szövetségi Köztársaságot mutatja. Még nem teljesen tökéletes, de már jelez valamitt. A második világháború még friss volt az emberek emlékezetében, amikor az 1950-es évek közepén megszületett a döntés a Mercedes 300-as megépítéséről.

„Csak 65 ,,Adenauer” kabrió készült. Nem tudjuk pontosan, hogy hány létezik még belőlük, de biztosan nem sok” – mondja Mike Kunz, a kaliforniai Irvine-ben található Mercedes Classic Center vezetője. Ő őrzi valószínűleg a legértékesebb Mercedes 300 d Cabriolet-t. „A restaurálás körülbelül négy évig tartott” – mondja tényszerűen. „Ugyanakkor megjavítottunk egy 300-as szedánt, és sokat megtudtunk a modellsorozatról” – ismertette a német Stern magazin.

A 300 SL a nagytestvére

Senki sem venné észre a kéttonnás luxusmodell és a sokkal lélegzetelállítóbb, sirályszárnyú Mercedes 300 SL közötti szoros műszaki rokonságot. Akkoriban 160 lóerő és 242 Nm maximális nyomaték elegendő volt a stílusos előrelépéshez. Aki ma ebbe az autóba ül, visszautazik az autóipar múltjába.

Végülis 165 km/h végsebesség is lehetséges volt. A nulláról 100-ra való sprint hihetetlen 18 másodpercet vett igénybe. De a teljesítményadatok nem határozzák meg a 300-as karakterét. A Benz specialitása a sima siklás országúton – a túlzottan lágy kormányzás ellenére is.

Manapság ez a Benz alkalmanként közlekedhet Kaliforniában A motor alig hallhatóan dorombol a háttérben, és a luxusmodell látszólag minden erőfeszítés nélkül feltolja magát a kaliforniai part sekély kanyarjaiban.

Fantasztikus álomkabrió 

Ha engeded magadnak az autó ritmusát, akkor keringőként mozogsz vele. A legjobb hely azonban nem a sofőré. Régebben a mester hátul utazott. A pazar hátsó ülés még kényelmesebb, mint az első, a 3,15 méteres tengelytávnak köszönhetően. Az 1950-es évek végén ez az álomkabrió 37.000 német márkába került. Mike Kunz szakértő ma több mint egymillió euróra becsüli az értékét.

 Fotó: Stern