
Kína nem szórakozik – Hazaküldte a Boeing-okat
Kína visszaküldte azokat a boeingi-okat, amelyeket az Ametrikai Egyesült Államoktól rendelt a Trump-vámok miatti legutóbbi megtorlása során – közölte a repülőgépgyártó Boeing főnöke.
Kelly Ortberg elmondta, hogy két gépet már visszaküldtek, és a két ország közötti kereskedelmi feszültségek eszkalálódása után egy másik jön. A Boeing vezérigazgatója a CNBC-nek azt mondta, hogy idén további 50 repülőgép indul Kínába, de ügyfeleik jelezték, hogy nem veszik át őket.
Boeing . Súlyosak a vámok
Az USA ismertetesen 145%-os vámot vetett ki a Kínából származó importra, és 125%-os adót vetett ki az amerikai termékekre.
Trump minap az Ovális Irodában beszédében azt mondta, hogy optimista a Kínával fenntartott kereskedelmi kapcsolatok javításával kapcsolatban, úgy nyilatkozott: az általa bevezetett vámok szintje „lényegesen csökkenni fog, de nem lesz nulla”.
Kelly Ortberg ugyanakkort azt mondta, hogy Kína „valójában leállította a repülőgépek átvételét a tarifális környezet miatt”. A Boeing Amerika legnagyobb exportőre, kereskedelmi repülőgépeinek 70%-át az Egyesült Államokon kívül értékesíti.
Ortberg szerint a Boeing mérlegeli a már megépített 41 gép értékesítését más ügyfelek számára. Más légitársaságok részéről nagy a kereslet. Elmondta, hogy kilenc gép még nem szerepel a Boeing gyártási rendszerében, és szeretné „megismerni szándékokat
Hozzátette, a Boeing „nem folytatja a repülőgépek építését olyan ügyfelek számára, akik nem veszik át őket”.
Boeing ellátási lánc
Scott Bessent, pénzügyminiszter a Nemzetközi Valutaalap (IMF) konferenciáján kijelentette, hogy lehetőség nyílik arra, hogy az Egyesült Államok és Kína „nagy üzletet” köthessen a kereskedelem terén.
Ortberg leszögezte: a Boeing ellátási láncában más befektetők is ki vannak téve a tarifáknak. Főleg Japánban és Olaszországban, ahol 10%-os egyetemes tarifát vezetnek be. Brian West, a Boeing pénzügyi igazgatója kijelentette „a szabadkereskedelmi politika nagyon fontos számunkra”, és a Boeing továbbra is együttműködik a beszállítókkal a folytonosság biztosítása érdekében.
A Boeing kisebb veszteségről számolt be az év első negyedében, de több repülőgépet gyártott és szállított le a tervezettnél. A termelés 2024-ben visszaesett a sorozatos válságok és a mintegy 30.000 amerikai gyári dolgozó sztrájkja miatt – szögezi le beszámolójában a BBC hírügynökség
Fotó: Shutterstock