Új funkciókkal bővült a Magyar Államkincstár rendszere
Új kényelmi funkciók a Magyar Államkincstár online felületein
A Magyar Államkincstár (MÁK) új, felhasználóbarát szolgáltatásokat vezetett be, hogy még egyszerűbbé tegye az év eleji kamatkifizetések kezelését, újrabefektetését és az állampapírok cseréjét – közölte a szervezet kedden.
Egyszerűbb kamatkezelés és állampapírcsere
A 2025. évi jelentős kamatkifizetések kezelésére a WebKincstár és a MobilKincstár platformjait új funkciókkal bővítették. Ezek közé tartozik, hogy az állampapírok kamatfizetését megelőző két kereskedési napon belül is biztosított az értékpapírok visszaváltása és újabb állampapírok vásárlása. Az esedékesség napján vagy azt megelőző napon történő visszaváltások esetében a kamatösszeget az aktuális záró névérték alapján határozzák meg.
Az online felületeken az állampapírcsere funkció lehetővé teszi az állampapírok eladását és az abból származó összeg felhasználását új állampapírok vásárlására, akár egyetlen megbízással. További könnyítés, hogy egy megbízáson belül több állampapír eladása és vétele is lehetséges. Az eladott és vásárolt állampapírok közötti árkülönbözet automatikusan jóváírásra kerül az ügyfélszámlán.
Értesítések és személyre szabható felületek
A MÁK bevezette a push értesítéseket, amelyek az ügyfeleket a befektetési tranzakciók sikerességéről vagy sikertelenségéről tájékoztatják. Az értesítéseket a MobilKincstár applikáció regisztrált felhasználói automatikusan megkapják. Emellett a MobilKincstár felhasználói már szemkímélő módot és színvariációkat is beállíthatnak, hogy személyre szabják a felületet.
Egyszerűsített regisztráció
- január 17-től a WebKincstár és MobilKincstár jogosultságok igénylése is egyszerűbbé válik. Az ügyfélkapu+ vagy a DÁP bejelentkezést követően az ügyfelek a www.magyarorszag.hu portálon keresztül azonnal hozzáférhetnek a szolgáltatásokhoz.
Folyamatosan növekvő online jelenlét
Jelenleg a MÁK online értékesítési csatornáit 600 ezer ügyfél használja, a számlanyitások 60 százaléka online történik, a befektetési tranzakciók 80 százaléka pedig a WebKincstár és MobilKincstár felületeken zajlik. A MÁK a 1811-es telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton keresztül további segítséget nyújt az ügyfeleknek az online szolgáltatások használatához.
A Magyar Államkincstár kiemelte, hogy a felhasználói visszajelzések alapján folyamatosan fejleszti elektronikus platformjait, hogy a befektetők még kényelmesebben és hatékonyabban intézhessék pénzügyeiket.
Részletek a Magyar Államkincstár oldalán.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Címlapkép forrása: Shutterstock